Dag 4 na het enten.
Vingers gekruist
Vrucht over gezet voor kinshi
-
- Cyclommatus elaphus
- Bijlagen
-
- IMG-20250826-WA0005.jpg (54.95 KiB) 34 keer bekeken
-
- Cyclommatus elaphus
Ik zeg ook doen! Hier valt voor zeker lucanidae heel veel uit te halen! Ik vind ze fascinerend juist omdat sommige toch best complex in ontwikkeling zijn.Truffel schreef: ma 25 aug 2025, 12:52 De drukpan heb ik aangeschaft voor dit soort experimenten en heb zelf een zekere interesse in paddenstoelen en zwammen. Ik heb dan ook een kleine chemie opstelling waarin ik al diverse experimenten heb gedaan in het verleden. Omdat ik dit weer op wil pakken kan ik hier wel wat dieper op ingaan als jou dit aanspreekt en wanneer jij denkt dat het voor jou en anderen van waarde is. Dit onderdeel komt per definitie al in het klein op mijn projectwand, maar wil daar best wat deftiger op ingaan en het groter maken.
Dit zou een onderwerp kunnen zijn waarin ik kan uitblinken en expertise op kan ontwikkelen wat bij mij past, en behulpzaam is voor keverkwekers. Mocht je dit aanspreken dan maak ik een apart onderwerp hiervoor aan welke de diepte induikt. Ik zou hier meer plezier in hebben dan eindeloze hoeveelheden kevers kweken, en te bezitten.
Greetzzzzz "Truffel"![]()
Doel is een reproduceerbare meetlijn waarmee iedereen later samples kan laten checken (slurry-pH/EC, massa-trends, visuele scoring, enzymtests en etc.). Ik rond nu de basis af en werk met een bescheiden wenslijst; kosten vs. nut is een afweging gaandeweg. Dit gaat een mooie aanvulling worden voor alle hobbyisten. Zeer zeker wanneer je larven hebt die een aantal jaren nodig zijn.
-
- Cyclommatus elaphus
Ik begrijp het natuurlijk niet helemaal maar wel in grote lijnen.Truffel schreef: di 26 aug 2025, 18:50 Doel is een reproduceerbare meetlijn waarmee iedereen later samples kan laten checken (slurry-pH/EC, massa-trends, visuele scoring, enzymtests en etc.). Ik rond nu de basis af en werk met een bescheiden wenslijst; kosten vs. nut is een afweging gaandeweg. Dit gaat een mooie aanvulling worden voor alle hobbyisten. Zeer zeker wanneer je larven hebt die een aantal jaren nodig zijn.
Voor de leek; er komt een beschrijving per substraat/kinshi en zijn waarden/voeding en de bonus is het kostenplaatje dat vind ik dan ,wat fluctueert uiteraard per jaar.
Van dynastidae heb ik persoonlijk minder weet van nog en deze zijn vaak meerjaars in ontwikkeling en zover ik weet dan minder kieskeurig dit gezegd hebben wel even onder voorbehoud want wellicht zijn er hele andere ervaringen met bepaalde soorten hier.