Hoi allemaal. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met mijn probleem en mij hier wat over zou kunnen vertellen. Ik had een bak met tien L3 larven van de dicronorhina micans. Sinds niet zo lang merkte ik dat er dus steeds een larve boven op het substraat ging liggen en niet zoveel pit meer in zich had als de andere larven die diep in het substraat zaten. Na een tijdje zag ik deze larve achteruit gaan en is deze uiteindelijk overleden

toen ben ik dus alle larven gaan uitzoeken en bleek er nog eentje overleden te zijn. Nu heb ik een larve die ook achteruit aan het gaan is en maar zielig op het substraat ligt. Het spant geen spieren meer aan als ik hem oppak tenzij ik hem echt ga vervelen. Hij ligt er een beetje levenloos bij

mijn theorieën zijn zuurstof te kort, Stress, Teveel vocht of te weinig voeding? Ik heb alle eventuele problemen direct aangepakt en roofmijt uitgezet maar niks is veranderd. De zwakke larve eet ook niet meer

weet iemand wat ik nog voor het diertje zou kunnen doen? Ik ga er niet vanuit dat ik een larve kan dwangvoeren

ook was een gezonde pop overleden. Deze had ik uit het substraat gehaald en droog apart gezet om schimmel en maden te voorkomen. Alleen zo kwamen mijn pachnoda kevers uit. Anders gingen bochel vliegen ermee aan de haal. Alleen deze heeft het helaas niet gered

ik snap er helemaal niks van.