Kever
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Kijk dit vind ik nou geweldig
je komt met een beestje aan en door alle info van jullie kom je weer een hoop te weten ! Zo blijf je leren 

-
- Ei
Ik kwam een kever tegen, en dit is de locatie om die te delen (als ik fout zit hoor ik het graag)?
De kever waar het om gaat: Platerodrilus a.k.a. Trilobite beetle

De kever waar het om gaat: Platerodrilus a.k.a. Trilobite beetle

- Hansje Pansje
Wow wat een aparte kever. Ik zou hem zo voor een rare pissebed aanzien
Wist niet eens dat we zulke kevers hadden in Nederland
Mooie foto ook !
Ja dit is de goede afdeling maar je kunt/mag voor elk nieuw geval gerust een nieuw topic openen(hoeft niet). Zo heb je meer overzicht op de soortnamen

Ja dit is de goede afdeling maar je kunt/mag voor elk nieuw geval gerust een nieuw topic openen(hoeft niet). Zo heb je meer overzicht op de soortnamen

-
- Ei
Hansje Pansje schreef:Wow wat een aparte kever. Ik zou hem zo voor een rare pissebed aanzienWist niet eens dat we zulke kevers hadden in Nederland
Mooie foto ook !
Prima prima, en deze komt niet uit Nederland.. deze komt uit India en zuid-oost Azië.. en zijn naar bronnen op het web "zeldzaam". Maar ik las eergisteren over dit dier een artikel dat ze hem nu op steeds meer plekken in Azië aan het tegenkomen zijn. En de kans groot is dat hij binnen nu en 2 jaar wel van de beschermde lijst afgaat. En dan kunnen wij er ook van genieten in Nederland.
Hij wordt volgens het artikel steeds meer gevonden omdat ze ook buiten het verwachte leef gebied kijken, en ze komen er achter dat dit dier niet echt specifiek in 1 soort biotoop leeft maar ook prima in staat is zichzelf zo aan te passen dat hij op andere manieren kan leven. Best interessant om zulke ontwikkelingen op een nog vrij onbekend dier te lezen.
- Hansje Pansje
Zeker ! Mooie kevers kijken is altijd een feest !