Hallo Tom, Ik heb eigenlijk geen idee welke ondersoort het is.Bahamut schreef:Hey Mark,
Welke Dynastes hercules ondersoort heb je in kweek? Ik ben erg benieuwd naar jouw resultaten!
Groetjes,
Tom
Ik heb verder weinig ervaring met grote kevers, maar ik wil je best op de hoogte houden van de resultaten.
Volgens de verkoper van de larven moeten ze rond de zomer juni/juli ongeveer gaan verpoppen. Het zou gaan om een mannetje en twee vrouwtjes.
Ik heb ze pas overgezet in een grotere bak met ongeveer 20 Liter substraat, in de vorm van bosgrond/bladhumus (gewoon uit het bos) en beukenblad, eikenblad, eikenhout en beukenhout
van Kelvy-beetles. Verder geef ik een of twee keer per week 2 jellycups.
Een graaf ik in en de andere leg ik bovenop het substraat.
Verwarmen doe ik niet aangezien het in mijn kweekruimte altijd 22-25ºC is i.v.m. mijn reptielen.
Tot nu toe gaat dit erg goed, de larven zijn actief en het voer is bijna altijd helemaal op.
Ik heb overigens wel de gegevens van degene waar ik ze van heb gekocht, dus misschien kan ik de ondersoort nog wel achterhalen.
Ik hoop tegen de tijd dat ze uitkomen de mogelijkheid te hebben foto's te plaatsen.
Mocht ik dan nog niet weten om welke soort het gaat, zijn er hier vast wel mensen die mij hierbij kunnen helpen.