Hoi,
Ik vind het erg belangrijk dat we juist de missers vertellen aan elkaar zodat we er wat van kunnen leren.
Ik had al enige tijd wat cocons liggen van de Mecynorhina torquata ugandensis.16 in totaal ik had goede hoop dat het wel goed zal komen. afgelopen zondag had ik me zelf voor genomen om even wat kijk gaatjes te maken ik was nl wel nieuwsgierig geworden hoe ver ze waren.
Ik had het zelfde gedaan als bij de pachnoda cocons ik leg ze gezamenlijk in een bak zonder diepe substraat zodat ze kunnen drogen. Het was me wel op gevallen dat de hoeveelheid materiaal die ze gebruikt hadden voor het maken van de cocons wat grof was waardoor de cocons dik wandig waren geworden dit in combinatie met een goed afsluitbaar bakje in plaats van mijn normale cocon bak heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat ze niet goed droog zijn geworden hierdoor zijn ze in de cocon verrot en dood gegaan in verschillende stadia er waren zelf al kevers bij.
Ik heb nu nog 7 cocons en 7 larve liggen.
deze heb ik droger en vooral fijner materiaal aangeboden in de hoop dat ze dat ook accepteren. ook de bak voor de cocons wat aangepast en ik zie het wel wat er van terecht gaat komen.
Ik hoop dat andere hier wat aan hebben.
Groetjes Mark van de Hoef
soms zit het tegen M T Ugandensis
-
- L2
Jeetje Mark, dat is zonde zeg!
Ben benieuwd hoe het verder verloopt!
Erg fijn dat je het deelt, door ervaringen komen we uiteindelijk tot de juiste kweek-omstandigheden!
Ben benieuwd hoe het verder verloopt!
Erg fijn dat je het deelt, door ervaringen komen we uiteindelijk tot de juiste kweek-omstandigheden!
Je eigen gras is groener dan je denkt
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Jeetje dat is kl*te ! Balen zeg...