hallo,
ik ben Robbe, 10 jaar, woon in Brugge, België. Ik houd al heel mijn leven van insecten, als ik mooie insecten vind (die al dood zijn natuurlijk) dan neem ik ze mee om ze op te spelden. Zo heb ik al een mooie verzameling. Op vakantie ga ik ook steeds op zoek met mijn papa naar insecten, met ons netje en potjes en vergrootglas. en dan zoeken we in ons boek hoe ze heten en wat voor een soort ze zijn.
Ik krijg nu van mijn ouders een terrarium om kevers in te kweken. ik heb al gevonden op de computer dat ik best begin met rozenkevers, maar hoe kom ik daaraan en hoe weet ik juist hoe ik dat allemaal moet doen? Om me daarbij te kunnen helpen ben ik nu op dit forum.
beginnende kweker stelt zich voor
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Hallo Robbe welkom op het forum ! Wat ontzettend leuk dat je van je ouders een terrarium krijgt ! Je boft maar 

Hoi Robbe,
welkom op het forum!
Heel erg leuk dat je zo actief bezig bent met insecten,
ik hoop dat je het naar je zin zult hebben hier!
Toffe vader heb je hoor, erg leuk samen insecten te zoeken!
Rozenkevers, de larven ervan, kan je vaak in reptielenwinkels kopen, ik geloof dat ze ze dola's noemen?
Je kan hier genoeg informatie vinden en we zijn benieuwd naar je kevertjes of larven als je ze hebt!
je hebt inmiddels toegang tot de rest van het forum,
veel plezier!!!!!!!!!
Groetjes Petra
welkom op het forum!
Heel erg leuk dat je zo actief bezig bent met insecten,
ik hoop dat je het naar je zin zult hebben hier!
Toffe vader heb je hoor, erg leuk samen insecten te zoeken!
Rozenkevers, de larven ervan, kan je vaak in reptielenwinkels kopen, ik geloof dat ze ze dola's noemen?
Je kan hier genoeg informatie vinden en we zijn benieuwd naar je kevertjes of larven als je ze hebt!
je hebt inmiddels toegang tot de rest van het forum,
veel plezier!!!!!!!!!
Groetjes Petra
Je eigen gras is groener dan je denkt
Welkom Robbe!
En veel succes met je eerste keverkweek! Het is echt een leuke hobby
En veel succes met je eerste keverkweek! Het is echt een leuke hobby

Hoi Robbe,
Geweldig joh zo'n pa die gek is op insecten! Je kunt hier af en toe kevers kopen van mensen die ze hier aanbieden. Je kunt ook Pachnoda marginata peregrina larven kopen bij de dierenwinkel. Ze worden daar inderdaad dola's genoemd en vaak vind je ze bij de voedseldieren.
Veel plezier hier, en laat het ons maar weten als je een vraag hebt.
Geweldig joh zo'n pa die gek is op insecten! Je kunt hier af en toe kevers kopen van mensen die ze hier aanbieden. Je kunt ook Pachnoda marginata peregrina larven kopen bij de dierenwinkel. Ze worden daar inderdaad dola's genoemd en vaak vind je ze bij de voedseldieren.
Veel plezier hier, en laat het ons maar weten als je een vraag hebt.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Hoi Robbe,
Welkom hier en weet dat er genoeg mensen zijn die jouw vragen willen beantwoorden. Leuk dat je van jouw vader insecten mag houden. Ik ken er nog een van wie dat mag
Veel plezier,
Pim
Welkom hier en weet dat er genoeg mensen zijn die jouw vragen willen beantwoorden. Leuk dat je van jouw vader insecten mag houden. Ik ken er nog een van wie dat mag

Veel plezier,
Pim