Vandaag 5 levende exemplaren uit hun cocon waarvan 1 man gelukkig.
1larve en 1 pop overleden.
Nog 3 poppen waarvan zowiezo nog een vrouw.
De eerste schoot eruit bij de kijkgaatjes maken en begon vrijwel gelijk te vliegen terwijl er nog 1 vrouw druk er vandoor ging.was wel komisch die hectiek
1 vrouw en de man zijn nog inactief .
Bijlagen
20250322_202829.jpg (75.34 KiB) 1159 keer bekeken
IMG-20250322-WA0012.jpeg (85.68 KiB) 1159 keer bekeken
Laatst gewijzigd door René Verheij op zo 23 mar 2025, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooi. Ik ben ook aan het overwegen deze soort te nemen (of een gelijkaardige die ook een kortere cyclus heeft) zodat ik niet met alleen soorten zit die er lang over doen om imago te worden maar ik denk dat ik maar maximum 4 soorten kan houden wegens plaatsgebrek. Dus ja dat word keuzes maken
Elias schreef: za 22 mar 2025, 21:49
Mooi. Ik ben ook aan het overwegen deze soort te nemen (of een gelijkaardige die ook een kortere cyclus heeft) zodat ik niet met alleen soorten zit die er lang over doen om imago te worden maar ik denk dat ik maar maximum 4 soorten kan houden wegens plaatsgebrek. Dus ja dat word keuzes maken
Begrijp je heel goed hier wel ruimte maar tijdgebrek om het te realiseren en daardoor alsnog ruimtegebrek daardoor zitten ze bij de gymnetis punctipennis nu want ik verwacht daar geen larven van had er 3 en niets zien paren .
Ze zijn hyperactief dat is leuk om te zien als je iets grotere soort wil zou ik voor schultzeorum gaan netzo actief.
De enige man is vandaag boven gekomen en ik begrijp er niets van .
Kwam uit zijn pop nog niet helemaal ontwikkeld (vooral de voorpoten(en zocht gelijk een schuilplaats.
Nu eenmaal boven is 1 voorpoot niet goed ontwikkeld en mist hij ineens een achterpoot!?
Ik zit te denken aan een rover of grote larve in de bak of ik moet me vergist hebben dat er toch nog een andere man in zit maar dan alsnog vind ik dit vreemd.
Heb ze tijdelijk samen gedaan met gymnetis punctipennis door gebrek aan ruimte maar ga dus dat alsnog zo snel mogelijk scheiden en kijken wat de oorzaak kan zijn.
Vandaag de bak doorgespit en inderdaad geen larven of iets dergelijks van gymnetis punctipennis ook geen rover gevonden dus ze mogen nog even bij de eudicella's verblijven.
Wel gelukkig me vergist toch nog een kleinere man gespot nu 2 om 5 vrouwen.