Driehoornmestkever

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Pim
Beheerder
Beheerder

Driehoornmestkever

Bericht door Pim »

Afgelopen weekend lekker wezen wandelen en deze gave dame van de Driehoornmestkever tegengekomen. Normaliter kom ik wel de Bosmestkever en de Voorjaarsmestkever tegen, maar deze bijna nooit. Uiteraard was ik blij verrast!
Bijlagen
20250223_153248.jpg
20250223_153248.jpg (149.72 KiB) 1712 keer bekeken
20250223_153250.jpg
20250223_153250.jpg (132.63 KiB) 1714 keer bekeken
René Verheij
Pop

Bericht door René Verheij »

Hartstikke gaaf als je dat zo dicht bij huis kan beleven.
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

René Verheij schreef: wo 26 feb 2025, 22:21 Hartstikke gaaf als je dat zo dicht bij huis kan beleven.
Zeker. Bij elke wandeling ben ik op zoek naar mestkevers en regelmatig neem ik er wat mee. Altijd leuk om in het terrarium te zien lopen. Ook op onze stand op het Insectenplein is het altijd leuk om te laten zien.
René Verheij
Pop

Pim schreef: wo 26 feb 2025, 23:03
René Verheij schreef: wo 26 feb 2025, 22:21 Hartstikke gaaf als je dat zo dicht bij huis kan beleven.
Zeker. Bij elke wandeling ben ik op zoek naar mestkevers en regelmatig neem ik er wat mee. Altijd leuk om in het terrarium te zien lopen. Ook op onze stand op het Insectenplein is het altijd leuk om te laten zien.
Ja daar gaan we ook zeker naar toe , en aankomend weekend Harmelen.
Zag ook dat nasicornis echt je specialiteit is gaaf hoor! Hier loopt het aardig uit de klauwen moet als een speer terraria oid gaan bouwen.
We zullen elkaar eerdaags ongetwijfeld spreken.
Ben ook wel benieuwd naar het formaat van de inheemse kevers inmiddels.
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

René Verheij schreef: wo 26 feb 2025, 23:13
Pim schreef: wo 26 feb 2025, 23:03
Ja daar gaan we ook zeker naar toe , en aankomend weekend Harmelen.
De Ongewerveldenbeurs gaat niet door!
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

René Verheij schreef: wo 26 feb 2025, 23:13 Ja daar gaan we ook zeker naar toe , en aankomend weekend Harmelen.
We zullen elkaar eerdaags ongetwijfeld spreken.
Zeker. Ik weet dat Vivarium nog ver weg is, maar als je komt, stel jezelf even voor. Wij van het forum kennen natuurlijk geen gezichten; wij staan achter de stand dus zijn gemakkelijk te herkennen. :D
Ieder jaar komen er leden langs en vergeten zich voor te stellen, wat ik toch wel jammer vindt. Ik vind het ieder geval leuk om de mensen te kennen waarvoor we het forum draaiend houden!
René Verheij
Pop

Heel erg jammer dat Harmelen niet door gaat .
De oudste wilde een bepaalde vogelspin daar halen en Harmelen bestaat heel erg lang weet ik maar helaas. Op het vivarium zal ik me zeker voorstellen als ik weet onder welke naam je daar staat uiteraard :D ff tussendoor we waren bij better beetles in houten ook en de jongste is helemaal wild van kevers dus kregen we een goliathkever te zien daar en dat was zelfs voor mij de 1e keer levend .boffert ! Onwijs mooi om ff te bezichtigen.

Maar zoals eerder gezegd hier druk bezig en hopelijk snel een kleine kwekerij hier in veel soorten kevers zo ook in kinshi kweken trouwens want dat vind mijn vrouw leuk hoop dat er animo voor is maar dat gaan we ook wel weer ervaren.

Hoedan ook het blijft een wonderbaarlijke bezigheid en der zijn er bijna oneindig veel soorten om van te genieten en te bestuderen.
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Ik sta achter deze stand in het blauwe shirt. :D

Maak je ook zelf kinshi?
René Verheij
Pop

Pim schreef: vr 28 feb 2025, 07:37 Ik sta achter deze stand in het blauwe shirt. :D

Maak je ook zelf kinshi?
Nog niet gaat wel gebeuren begrijp ik hier.
Druk bezig geperst onbehandelde eiken briketten te bemachtigen.
Capsicum
Moderator

Bericht door Capsicum »

Pim schreef: wo 26 feb 2025, 20:30 Afgelopen weekend lekker wezen wandelen en deze gave dame van de Driehoornmestkever tegengekomen. Normaliter kom ik wel de Bosmestkever en de Voorjaarsmestkever tegen, maar deze bijna nooit. Uiteraard was ik blij verrast!
Dat zijn mooierds! Het lijkt inderdaad een soort die je niet veel ziet. Zie je daar ook wel eens mannen?
Plaats reactie