Nieuw gezicht :)

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Carapax
Ei

Nieuw gezicht :)

Bericht door Carapax »

Hey, hallo!

Ondanks dat ik vroeger een enorme aversie had voor alles klein en kruipend, heb ik sinds kort een enorme obsessie met kevers ontwikkeld.
De enorme diversiteit binnen de Order Coleoptera is echt fascinerend, en het lijkt mij dan ook super gaaf om zelf een aantal te houden (en uiteindelijk misschien zelfs te kweken).
Tot zover zijn echte uitblinkers voor mij de Phanaeus Demon, Cyclommatus Metallifer Finae, Dynastes Hercules, maar ook zeker iets als een Asbolus Verrucosus vind ik erg cool.

Super fijn jullie forum gevonden te hebben! Ik hoop dan ook vaak actief te zijn! :D
Rim van Veldhuijsen
L1

Bericht door Rim van Veldhuijsen »

Welkom!

Kijk rustig rond, er is voldoende informatie te vinden

Groet, Rim
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Hallo Carapax,

Welkom op het forum.
Jammer dat je zo'n fobie hebt, maar leuk dat je toch aangetrokken bent tot de kevers. Hoe is dat gekomen?
Zoals Rim zegt, er is veel informatie te vinden, dus kijk lekker rond.
Veel plezier hier.

Pim
Carapax
Ei

Bericht door Carapax »

Dank voor het warme welkom! Ik heb al heel wat topics afgesnoept en zo een groepje van 10 Pachnoda Marginata-larven in huis gehaald. De grootte van de larven heeft me echt verrast- een aantal zijn bijna even groot als mijn pink.
Pim schreef: wo 26 feb 2025, 18:52 Jammer dat je zo'n fobie hebt, maar leuk dat je toch aangetrokken bent tot de kevers. Hoe is dat gekomen?
Een tijdje geleden leerde ik iemand kennen die toevallig ecologe is. De afgelopen weken hebben we dierentuinen en musea afgestruind, en bij het zien van de vele bakken met kevers viel me pas op hoeveel variatie er eigenlijk is. De fraaie kleuren, brute hoorns en verrassend grote exemplaren maakten me enorm nieuwsgierig. Sindsdien heb ik half obsessief zitten googlen, op zoek naar leuke beestjes, en zo ben ik hier beland. :D

Wat betreft mijn fobie voor kleine kruipers, denk ik dat dit vooral kwam doordat ik er vroeger nauwelijks mee in aanraking kwam. Rond het huis zag ik alleen kleine spinnetjes, pissebedden en muggen- als kind reden genoeg om er niet dieper in te duiken. Gelukkig ben ik tegenwoordig niet zo bang meer :)
Lous
Beheerder
Beheerder

Bericht door Lous »

Hoi en welkom! :)
🪲 Beetlegems 🪲
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri

Bericht door Mirkku »

welkom!
Live, Larf, Love
Plaats reactie