Hallo iedereen,
ik heb me aangemeld omdat ik vrij recent ben begonnen met het gebruiken en prepareren van insecten voor de stolpen en lijsten die ik maak. Ik had nog geen idee van wat er allemaal bij komt kijken en hoe de levenscyclus van een kever is, zodoende ben ik op dit forum uitgekomen.
Ik heb eerlijk gezegd nog geen idee of ik kevers wil gaan houden (ik heb een irrationele -angst is niet helemaal het goede woord, walging denk ik? van allerlei beestjes, rupsen, wormen, pissebedden en dus ook larven) maar ik wil er in ieder geval meer over leren, zodat ik hopelijk beter kan bepalen of de insecten die ik koop van een betrouwbare bron komen.
groetjes Marijke
hallo iedereen
-
- Pop
Hallo Marijke, is niet eng .
Je moet altijd maar denken ze zijn banger voor jou als andersom, je bent tenslotte minimaal 1000x groter als hun en dus potentieel gevaar aangezien alles wat groter is eet mij op.
Plus dat ze prachtige kleuren hebben en vegetarisch zijn
althans in volwassenen vorm .
Mocht je er ooit 1 dood of levend vast hebben,ze wegen niks en levend willen ze alleen maar eten,zonnen en ........
Je moet altijd maar denken ze zijn banger voor jou als andersom, je bent tenslotte minimaal 1000x groter als hun en dus potentieel gevaar aangezien alles wat groter is eet mij op.
Plus dat ze prachtige kleuren hebben en vegetarisch zijn

Mocht je er ooit 1 dood of levend vast hebben,ze wegen niks en levend willen ze alleen maar eten,zonnen en ........
Hoi Marijke,
Welkom op het forum.
Het prepareren van insecten is ook een leuke hobby, die sommigen van ons er ook bij doen.
Ik vind het helemaal mooi als je het "verhaal" achter de opgezette kever kent omdat je de kever zelf hebt gehouden. Voor mij maakt dat het nog specialer. Wellicht dus toch een idee om jezelf over de irrationele angst heen te zetten en het een keertje te proberen. Al is het maar voor 1 cyclus. Hopelijk zal je je dan ook realiseren dat ook het larvestadium van deze insecten echt mooi is. Ik gun het jou van harte.
Ieder geval veel plezier hier.
Pim
Welkom op het forum.
Het prepareren van insecten is ook een leuke hobby, die sommigen van ons er ook bij doen.
Ik vind het helemaal mooi als je het "verhaal" achter de opgezette kever kent omdat je de kever zelf hebt gehouden. Voor mij maakt dat het nog specialer. Wellicht dus toch een idee om jezelf over de irrationele angst heen te zetten en het een keertje te proberen. Al is het maar voor 1 cyclus. Hopelijk zal je je dan ook realiseren dat ook het larvestadium van deze insecten echt mooi is. Ik gun het jou van harte.
Ieder geval veel plezier hier.
Pim
-
- Ei
Dank jullie wel, wie weet, in de toekomst. En het is niet dat het eng is, mijn hoofd vind ze gewoon vies, volkomen irrationeel, dat begrijpt het nuchtere deel van mn verstand wel, maar helaas toch lastig.
Als ik mijn partner overtuigd krijg....
Voor nu is het in ieder geval al een stuk afgenomen t.o.v. vroeger, hoewel ik waarschijnlijk nooit over harige rupsen heen ga komen (op mn 10e wel erg veel processierupsen tegengekomen, enorm ziek van geweest, waren toen pas net in opkomst in NL)
En idd Pim, het verhaal achter de kever, precies kunnen vertellen waar deze vandaan komt, dat is wel iets dat me aanspreekt, maar blijkt in de praktijk vaak lastig als je dus inderdaad niet zelf je insecten opkweekt. Ik werk ook veel met dierenschedels, daar probeer ik ook vooral te gaan voor natuurvondsten en pestcontrole, maar ook dat is vrij lastig na te gaan.
Als ik mijn partner overtuigd krijg....
Voor nu is het in ieder geval al een stuk afgenomen t.o.v. vroeger, hoewel ik waarschijnlijk nooit over harige rupsen heen ga komen (op mn 10e wel erg veel processierupsen tegengekomen, enorm ziek van geweest, waren toen pas net in opkomst in NL)
En idd Pim, het verhaal achter de kever, precies kunnen vertellen waar deze vandaan komt, dat is wel iets dat me aanspreekt, maar blijkt in de praktijk vaak lastig als je dus inderdaad niet zelf je insecten opkweekt. Ik werk ook veel met dierenschedels, daar probeer ik ook vooral te gaan voor natuurvondsten en pestcontrole, maar ook dat is vrij lastig na te gaan.
-
- Ei
Steeds minder, een kever is gewoon stevig, heeft gewoon pootjes, dat gaat prima, het zit nu nog echt voornamelijk in larven, rupsen en wormen. Dus eigenlijk wanneer er geen sprake is van enige vorm van skelet.