Phalacrognathus muelleri
-
- Pop
Phalacrognathus muelleri
Misschien heb ik het mis maar is er nou hier een cocon gemaakt?
Lijkt erg ruim .
Lijkt erg ruim .
- Bijlagen
-
- 20250210_164009.jpg (77.1 KiB) 3339 keer bekeken
-
- Pop
Gelijk maar voorbereiden , na een aantal youtube filmpjes te hebben bekeken besloten afgelopen weekend het een en ander te verzamelen in het bijgelegen bospark en thuis in een grote speciekuip onderwater gezet na nachtje vorst met een garde in een schroeftol erdoorheen ,uit laten lekken en een ikea opbergbox van de kids gejat .
Blokken hout had ik al enige tijd geleden ergens anders gehaald en eten de larve goed dus neem aan dat het ook goed eilegmateriaal is.
Nou nog beetje geluk en geduld hebben .
Blokken hout had ik al enige tijd geleden ergens anders gehaald en eten de larve goed dus neem aan dat het ook goed eilegmateriaal is.
Nou nog beetje geluk en geduld hebben .
- Bijlagen
-
- 20250210_210503.jpg (57.3 KiB) 3322 keer bekeken
-
- Pop
Ok,het schijnt dus geen cocon te zijn zover ik nu beleef en nog 2 van de 6 hebben zo'n privé ruimte gemaakt en knagen vandaar uit het hout op. Momenteel is er een soort van voederstop sinds een aantal dagen maar dit zie ik ook bij de mtu's ik vraag me af of het met de temperatuur te maken heeft? Het is toch wel rond de 20 graden en overdag graadje of 2 meer en snachts 18 dus 2 minder.
De protaetia, pachnoda en guttata zijn al gaan poppen
Zondag naar houten met alle 6 de kids en kijk er naar uit eerste beurs weer sinds 20 jaar geleden. Laatste keer houten was omwille een oldtimerbeurs in brommers/motoren das compleet andere hobby van me.
De protaetia, pachnoda en guttata zijn al gaan poppen

Zondag naar houten met alle 6 de kids en kijk er naar uit eerste beurs weer sinds 20 jaar geleden. Laatste keer houten was omwille een oldtimerbeurs in brommers/motoren das compleet andere hobby van me.
-
- Pop
En trouwens ff tussendoor gammarus eet bij mij deze soort absoluut niet .
Mtu's eten het over het algemeen nonstop. Nu ff niet soort van tussenpozen maar lees hier op het forum dat het bij die soort wel vaker voorkomt.
Mtu's eten het over het algemeen nonstop. Nu ff niet soort van tussenpozen maar lees hier op het forum dat het bij die soort wel vaker voorkomt.
-
- Pop
Toch maar aangedurft, kinshi aangeschaft en diegene die ik net hoorde knagen deze ervoor gekozen bleek mannelijk te zijn.
Hopelijk lustie het.
Hopelijk lustie het.
- Bijlagen
-
- 20250226_221120.jpg (46.25 KiB) 3108 keer bekeken
-
- 20250226_221131.jpg (46.88 KiB) 3108 keer bekeken
-
- Pop
Toch spannend zo'n 1e keer , stiekem spieken affijn pluisschimmel er boven op dat snel verwijderd met een lepel .
En de kinshi was weer massief! Alsof er niks in zat en ik er geen gat in had gemaakt.
Gelukkig geduldig genoeg en weer weg gezet ookal begon ik aan mezelf te twijfelen.
Nog toch echt bevestiging dat het wel goed zit Gelukkig.
Heeftie snel gedaan in 3uur tijd trouwens.
En de kinshi was weer massief! Alsof er niks in zat en ik er geen gat in had gemaakt.
Gelukkig geduldig genoeg en weer weg gezet ookal begon ik aan mezelf te twijfelen.
Nog toch echt bevestiging dat het wel goed zit Gelukkig.
Heeftie snel gedaan in 3uur tijd trouwens.
- Bijlagen
-
- IMG-20250301-WA0017.jpg (93.1 KiB) 2703 keer bekeken
-
- Pop
Kan ik er niet gewoon een 2e larve bijzetten? Voedsel genoeg lijkt me.
-
- Pop
Vandaag al het substraat vervangen, stikte van de rouwmuggen voor flakesoil en paar stukken witrothout .
Veel minder vocht ook erin , 1 vrouwelijke larve zal het vermoedelijk niet halen denk ik . Nogal stil soort van popfase lijkt het wel .
Leermoment voortaan eerder flakesoil bestellen of creëeren.
De man in kinshi vreet zich behoorlijk vol zo lijkt het .
Veel minder vocht ook erin , 1 vrouwelijke larve zal het vermoedelijk niet halen denk ik . Nogal stil soort van popfase lijkt het wel .
Leermoment voortaan eerder flakesoil bestellen of creëeren.
De man in kinshi vreet zich behoorlijk vol zo lijkt het .
-
- Pop
Had der eigelijk opgegeven voelde nogal slapjes aan totdat ze ineens begon te wurmen nu is ze best wel beweegelijk alleen met der achterste en pootjes in soort van bid stand .
Dus hoop op deze wijze toch nog wat te bereiken in een vochtig wcrolletje .
Dus hoop op deze wijze toch nog wat te bereiken in een vochtig wcrolletje .
- Bijlagen
-
- 20250305_183349.jpg (39.64 KiB) 2624 keer bekeken
-
- Pop
Hij liet zich weer even zien 

- Bijlagen
-
- 20250310_174155.jpg (73.06 KiB) 1978 keer bekeken