Weer wat erbij blij ei
-
- Pop
Weer wat erbij blij ei
Ik kon het weer niet laten en wilde ze al heel lang, Stephanorrhina Guttata 10 x L2 en 10x L3 van 2 verschillende partijen en Eudicella hornimani L3 10x.
Dit vooral omdat ik er als jong ventje als eerste had beetje jeugdsentiment deze 2 soorten en woermanni ben ik ooit is mee begonnen samen met uiteraard dolas plus kweken van vlinders daar begon me passie daarna is er veel gepasseerd vooral vogelspinnen en schorpioenen.
Vind de Guttata's echt vrolijke beestjes lkkr actief ook
Dit vooral omdat ik er als jong ventje als eerste had beetje jeugdsentiment deze 2 soorten en woermanni ben ik ooit is mee begonnen samen met uiteraard dolas plus kweken van vlinders daar begon me passie daarna is er veel gepasseerd vooral vogelspinnen en schorpioenen.
Vind de Guttata's echt vrolijke beestjes lkkr actief ook
-
- Pop
Eindelijk de larven binnen wel wat vertraagd bijna 2 dagen. Nu was het zo dat er 3 van de 20 larven hoogstwaarschijnlijk gepopt zijn onderweg het warmtepack had weinig functie meer was best koud .
Ik heb per ongeluk 1 pop gebarsten. Zag der een nog gewone larve in zitten heb het samen gebracht en wat aarde eroverheen gestrooid en bovenop gelegd.
Gaat het zo goed komen? Of moet ik nog extra sproeien oid?
Ik heb per ongeluk 1 pop gebarsten. Zag der een nog gewone larve in zitten heb het samen gebracht en wat aarde eroverheen gestrooid en bovenop gelegd.
Gaat het zo goed komen? Of moet ik nog extra sproeien oid?
Over het algemeen komt het niet meer goed met kapotte poppen. Hopelijk bij jou wel, maar ik zou niet teveel hoop houden.
-
- Pop
Zou zonde zijn .ik verwachte larven en geen poppen maarja weer les rijker en hopen op het beste voor me gevoel ziet het er goed en dicht uit .
Wacht een maand of 2 langer zal het niet duren voor ze uitkomen denk ik?
Wacht een maand of 2 langer zal het niet duren voor ze uitkomen denk ik?
-
- Pop
Sierbakjes staan klaar voor wie het eerst z'n koppie laat zien.
- Bijlagen
-
- 20250201_132749.jpg (128.94 KiB) 2877 keer bekeken
-
- 20250201_132854.jpg (132.49 KiB) 2877 keer bekeken
-
- 20250201_132826.jpg (112.92 KiB) 2877 keer bekeken
-
- Pop

- Bijlagen
-
- 20250122_200316.jpg (99.23 KiB) 2875 keer bekeken
-
- 20250122_200457.jpg (200.98 KiB) 2875 keer bekeken
-
- 20250201_132729.jpg (138.08 KiB) 2875 keer bekeken
ziet er leuk uit!
Pachnoda Sinuata, Pachnoda Fissipunctum, Chlorocala Africana
-
- Pop
Dankjewel, wil het ook wel echt weer serieus op gaan pakken. Ben relatief net verhuist en heb een ruimte van ongeveer 6m2 en 2.20 hoog om te verbouwen voor de hobby dus kan leuke kweekgroepen creëren plus dat ik ook al zit te kijken hoe vers bloed vanuit het buitenland legaal kan en mag importeren vandaag gewoon als voorbeeld ff Congo-Kinshasa genomen en ben nog ff zoekende qua regelgeving maar kom der wel uit.
-
- Pop
Waar ik ruim 20 jaar geleden mijn kevers enz kocht ging regelmatig naar Congo voor entomologisch onderzoek en hoe die destijds wildvang terug transporteerde weet ik jammer genoeg niet daar was ik echt te jong voor .
Ik zag alleen maar gave dieren dieren met mooie kleuren en heb zelfs bijvoorbeeld zo ooit is een reuzen duizendpoot gehad die nog niet eens gedetermineerd/benoemd was erg lang gehad .
Achteraf gezien misschien zelfs niet eens verantwoord voor iemand van 6 tot 17 jaar oud maarja ik leef nog.
Hoedan ook mijn vrouw en ik gaan misschien wel persoonlijk contact proberen te leggen tzt in Afrika of elders om dit soort mogelijkheden te bekijken want wettelijk kan en mag het alleen de voorwaarden zijn wat vaag door gebrek aan no how bij ons.
Plus, dat we wat meer van de wereld zien
Ik zag alleen maar gave dieren dieren met mooie kleuren en heb zelfs bijvoorbeeld zo ooit is een reuzen duizendpoot gehad die nog niet eens gedetermineerd/benoemd was erg lang gehad .
Achteraf gezien misschien zelfs niet eens verantwoord voor iemand van 6 tot 17 jaar oud maarja ik leef nog.
Hoedan ook mijn vrouw en ik gaan misschien wel persoonlijk contact proberen te leggen tzt in Afrika of elders om dit soort mogelijkheden te bekijken want wettelijk kan en mag het alleen de voorwaarden zijn wat vaag door gebrek aan no how bij ons.
Plus, dat we wat meer van de wereld zien

-
- Pop
Ok! Congo wil je nu niet zijn, zie reis advies
Wel al aan het oriënteren met mijn vrouw maar ook het importeren vanuit Amerika is wel een dingetje.
Alles buiten de eu is best wel problematisch om te organiseren merk ik.

Wel al aan het oriënteren met mijn vrouw maar ook het importeren vanuit Amerika is wel een dingetje.
Alles buiten de eu is best wel problematisch om te organiseren merk ik.