hallo allemaal

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
redbull44
Ei

hallo allemaal

Bericht door redbull44 »

Hallo allemaal ik ben Ludo en ik ben 19 jaar (bijna 20), ik hou me nu een tijdje bezig met het houden van kevers. Mijn huidige keversoort is de rozenkever.
Helaas heb ik niet zoveel succes gehad en heb ik van de 10 larven maar 2 exemplaren over die ook nog eens van hetzelfde geslacht zijn (mannetjes). Ik heb sinds gisteren eer nieuwe larven gekocht en ze doen het tot nu toe goed ik hoop dat jullie mij goeie tips kunnen geven en dat ik er veel van kan leren .

mvg Ludo
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Ludo en welkom ! Wat voor soort rozenkevers heb je ? Jammer dat het de eerste keer niet helemaal lukte maar nu zijn er nieuwe ronden, nieuwe kansen begrijp ik... :D mocht je vragen hebben of informatie zoeken dan zit hier zeker op het goede adres ! ;)
redbull44
Ei

Bericht door redbull44 »

Beste Hans, bedankt voor de reactie het gaat om de Pachnoda marginata peregrina om precies te zijn ik had begrepen dat dit de makkelijkste soort is om mee te beginnen.
ik heb zelf het vermoedden dat ik bij de eerste poging teveel schors in het substraat had liggen.
Ik heb inderdaad een paar vraagjes: ik heb na lange tijd wachten 2 dagen terug een cocon open gemaakt waarin ik een dood exemplaar aantrof (het enige vrouwtje) toen heb ik gelijk de andere ook open gemaakt waar ik gelukkig het nog levende mannetje aantrof (hij doet het nu prima).
mijn vraag is dus, kan het zijn dat de dieren niet uit hun cocon konden komen om de een of andere reden? (misschien te droog ofzo)

En ik zou graag willen weten hoe de eitjes van deze soort eruit zien zo weet ik tenminste waar ik hopelijk over een tijdje naar moet zoeken.
Paar foto's misschien ?

mvg Ludo
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Wat voor substraat gebruik je ? Dat er een dode in de cocon zat hoeft niet te betekenen dat die nog levende er niet uit zou komen. Zijn alle andere ook zo dood gegaan of gingen die als larf al dood ?
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Kan zo 123 de foto niet vinden maar het is een wit/licht geel ter grote van een speldenkopje.
Peter
Parend imago

Bericht door Peter »

Het is mij een grote eer om bij deze het officiële actieve 100ste lid te verwelkomen! :D
Bij deze hartelijk welkom en dat er maar veel je voorbeeld mogen volgen. :%
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
redbull44
Ei

Bericht door redbull44 »

100 ste lid leuk :D dankje voor de verwelkoming ;)

mvg ludo
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Ik druk natuurlijk de pret weer: Er hebben 91 leden een bericht geplaatst (en een redelijk aantal slechts 1 bericht!), dus we zitten nog 9 leden met ieder geval 1 bericht van de 100 actieve leden af. We komen er op dit tempo nog wel!
Peter
Parend imago

Bericht door Peter »

Hmja oke, die 9 hebben geen bericht geplaatst en zijn nog van voor de regeling waarbij 1 bericht verplicht was. :=|
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
redbull44
Ei

Bericht door redbull44 »

ochja in ieder geval vind ik het wel leuk om op dit forum te zijn.
ik heb al aardig wat topic,s gelezen en moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de kennis die vele mensen hebben hier .
ik zal er veel van opsteken :)

mvg ludo
Plaats reactie