Ik heb op naturaria fair in antwerpen mijn eerste keverlarven gekocht bij Bahamut. Het waren 2 larven van Chalcosoma caucasus. Ik hield ze in een grote plastic box, met aarde uit een gemengd bos met nog extra stukken rotte eik in. Ook heb ik hondenbrokken van Pedigree door het substraat gemengd. Ze deden het heel goed, en ik deed om de 2 maanden verse hondenbrokken in het substraat. En ze groeiden heel goed. En vandaag wil ik weer verse hondenbrokken bij het substraat doen, maar ik vond ze halfdood terug. De eerste die ik uitgroef was nog mooi van kleur, maar het viel me op dat hij helemaal niet meer bewoog. Normaal moeten ze met hun pootjes of met hun kaken uithalen, maar deze larve deed dat niet. Dus ik denk dat deze dood is

. Dan begon ik met goede moet en wat hoop aan de tweede bak, maar daar zat een grijze slappe larf in, 100% dood.

Ik weet niet wat ik verkeerd gedaan heb, iemand een idee? Ik vind het echt enorm spijtig, omdat de larven het enorm goed deden en groot en dik werden. En dan kom je zoiets tegen. Ik denk dat ik gewoon verder doe met phasmiden, en kevers even links laat liggen. Als iemand tips heeft?
Hier enkele foto's;

De "mooie" dikke larf

De nog witte larf en de grijze

De bak waarin ik ze hield, ze zaten elk in een aparte bak, allebei dezelfde grootte.