Dat waren inderdaad jouw larfjes Bas.
Ik had de Eudicella's verdeeld tussen twee bakjes van een litertje of 5 substraat. Vochtigheid was zoals bij de meeste
van mijn larven: het voelt vochtig aan als je er in knijpt (de voorlaatste check dus iets te droog,
daarom check ik ook altijd om de zoveel tijd mijn substraat, maar de laatste keer was het nog prima).
Die voorlaatste check was dus ook de laatste keer dat ze vers substraat kregen, paar weekjes terug.
Supplementen gaf ik nauwelijks, ze hadden een kleine hoeveelheid witrot hout ter beschikking als ze daar
behoefte aan zouden hebben.
De verluchtig komt door geboorde gaten in de bovenkant. De larfjes waren niet blauw, maar wel verschrompeld.
Ze waren ook echt dood (op 3 na dus). Die vorm van ventilatie heeft bij mij noch bij verschillende Pachnodasoorten,
noch bij Mecynorrhina's ooit problemen opgeleverd. Geen zwarte vlekjes.
Ikzelf vermoed dat ze misschien toch te lang te droog gestaan hebben (hoewel het niet extreem droog was de laatste
check), en daarom teveel schade hebben opgelopen. Ik zou haast denken dat het tevens aan mijn substraat ligt, maar
dat heeft dezelfde basis als dat van al mijn andere kevers, en die doen het prima. Er staat nu twee MPCs op uitkomen,
die hebben ongeveer dezelfde behandeling gekregen als de Eudicella's (oké, grotere bak en meer witrothout), en daar
lijkt alles prima mee te gaan. Dus misschien heb ik toch iets fout gedaan bij de Eudicella's.
Ik ga wss weer een keer helemaal opnieuw beginnen met Eudicella's (wil ze toch heel graag een keertje hebben),
en alles nog beter in de gaten houden.

Daar wacht ik dan nog wel even mee, ben nu mijn 'collectie' aan het
terugbrengen vanwege mijn studie, dus focus ik me voorlopig vooral op de MPC's.
Insecten zijn ondergewaardeerde huisdieren...