Dit omdat ik al heb gelezen dat de vochtigheid nauw kan komen bij deze soort, ik zelf dacht aan het bewaren van de cocons in bamibakje met daarin gewoon schoon potgrond? Dan is het naar mijn idee ook niet te vochtig of te droog en het is ''vrij van ongedierte'' .. Wanneer de kever tevoorschijn komt plaats ik deze uiteraard in terraria. Waarom potgrond ,ik denk persoonlijk dat dit veiliger is als ik iets moet bedenken omdat het ''schoon is'' van ongedierte die in de cocons zouden kunnen komen wanneer ik een kijkgaatje zou maken bijvoorbeeld.
Echter heb ik dan wel weer een andere volgende vraag over, óf er een kijkgaatje gemaakt moet worden bij deze soort? Is dit enkel om te bekijken of heeft het ook functie? Bijv dat de kever misschien makkelijker uit de cocon zou kunnen komen?
Op verschillende youtube video's zie ik zelf mensen die de kever uit cocon helpen direct op fruit zetten ,ik ben vooral voorzichtig omdat dit mijn eerste exemplaren zullen worden, zou daarom graag wat doen met de tips en suggesties die gegeven worden. Ik ben namelijk niet ervaren in de soort en zou graag vooraf de ins en outs weten zodat ik me best kan doen om alles goed te laten verlopen