Weer een nieuw voorsteltopic

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Udo Schutte
Ei

Weer een nieuw voorsteltopic

Bericht door Udo Schutte »

Ook ik zal me maar even voorstellen, aangezien dat wel zo beleefd is. Ik ben Udo, 33 uit Rotterdam. Mijn grote passie ligt eigenlijk bij de reptielen en dan vooral slangen. Ook fotografie is een hobby van me en deze 2 zijn natuurlijk erg goed te combineren. Op reptielenbeurzen loop ik geregeld tegen handelaren van allerlei insecten en dus ook kevers aan. Vooral de grote kevers trekken me al een tijd, maar op beurzen vind ik ze vaak te duur.
Afgelopen zondag was ik in Blijdorp en nu bleek daar insectenweekend te zijn. Na me al een tijdje vergaapt te hebben aan een Dynastes hercules, heb ik de eigenaar nog even gesproken. Ik weet haast zeker dat hij hier lid is. Hij raadde me aan om me te melden op een keverforum en eens rond te kijken. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, want de meeste keverforums draaien om dat gekke autootje :mrgreen:
hoornkever22
L1

Bericht door hoornkever22 »

welkom
Bahamut
Moderator

Bericht door Bahamut »

Hallo Udo en welkom,

Als je geïnteresseerd bent in Dynates hercules ssp. of andere reuzen kan je bij mij terecht. Ik kweek er reeds 8 jaren mee en heb de laatste tijd relatief goede resultaten behaald (al zeg ik het zelf!).
Koen
Chalcosoma chiron

Bericht door Koen »

Welkom
jeroen
Dynastes neptunes

Bericht door jeroen »

welkom Udo
Udo Schutte
Ei

Bericht door Udo Schutte »

Bedankt voor het welkom, heren. En Bahamut, ik ben inderdaad erg geïnteresseerd in de Dynastes hercules ondersoorten. Ik ben alleen nog wel een volkomen noob en zal eerst nog het e.e.a. moeten lezen voor ik de kennis heb om serieus dieren te houden. Zo heb ik bijvoorbeeld nog geen idee waar ik het makkelijkst aan rottend eikenhout of beukenhout kan komen. Rottend blad is geen probleem, maar midden in Rotterdam is het lastig om rot hout te vinden.
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Hoi Udo,

Welkom op het forum. Leuk dat je het forum eindelijk gevonden hebt. Was het Harald toevallig die je in Blijdorp gesproken hebt? De informatie die je zoekt om nu ook kevers te gaan houden kan je uiteraard hier vinden. Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Heel veel plezier hier!

Pim
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Udo hartelijk welkom op het forum ! Leuk dat je via de slangen en reptielen bij de kevers beland bent :D
Erg verstandig om je eerst even in te lezen en voor te bereiden ;) Het verzamelen van hout en humus is in Rotterdam zelf wat lastig omdat het erg stedelijk en industrieel vervuild is. Veel parken en groen partijen liggen gewoon te dicht aan de weg of bedrijfsterreinen en in het Kralingsebos ligt te veel rubber :lol: Zelf kom ik ook uit de regio zhz en ga voor humus en hout meestal naar de bossen in Brabant, Utrechtse heuvelrug of de Veluwe. Evt kun je eens in Wassenaar /den haag kijken op een landgoed is maar het is wel illegaal :mrgreen:
simonvdr
Imago

Bericht door simonvdr »

Welkom
psg 1,Psg 5,psg 9,Psg 270,Baardagaam,Pachnoda marginata peregrina,Morio,
Eudicella euthalia bertherandi
Bahamut
Moderator

Bericht door Bahamut »

Hallo Udo,

Rottend (witrot) eiken-, beuken- of esdoornhout is inderdaad nogal noodzakelijk om D. hercules ssp. op te kweken (hoewel het ook wel mogelijk is op loofhumus, alleen worden ze dan meestal niet zo groot). Het beste is in de buurt een loofbos vinden en daar geregeld een aantal zakken vullen met dit hout alsook bladsubstraat (loofhumus).
Plaats reactie