Even voorstellen
-
- Ei
Even voorstellen
Hoi,
Ik ben 34 jaar en heb al vele jaren diverse terrariums gehad, met oa. wandelende bladeren, bidsprikhanen, schorpioenen en gecko's. De laatste paar jaar heb ik me voornamelijk gericht op het houden van gifkikkers. Op de beurs in Houten heb ik diverse kever soorten gezien en mijn interesse was direct gewekt.
Ik hoop op dit forum meer informatie te vinden over het houden van kevers te vinden zodat ik op een juiste manier kan starten met het houden van kevers.
Niels
Ik ben 34 jaar en heb al vele jaren diverse terrariums gehad, met oa. wandelende bladeren, bidsprikhanen, schorpioenen en gecko's. De laatste paar jaar heb ik me voornamelijk gericht op het houden van gifkikkers. Op de beurs in Houten heb ik diverse kever soorten gezien en mijn interesse was direct gewekt.
Ik hoop op dit forum meer informatie te vinden over het houden van kevers te vinden zodat ik op een juiste manier kan starten met het houden van kevers.
Niels
Hoi Niels, de wereld van terrariums is niet groot. Wij hebben ook gifkikkers, gekko's, wandelende bladeren en natuurlijk kevers.
Je zal zien dat dit een stuk goedkopere hobby is dan gifkikkers.
Je zal zien dat dit een stuk goedkopere hobby is dan gifkikkers.

Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Ha Niels en hartelijk welkom op het forum ! Er is veel doorstroom van mensen die al in de reptielen of insecten hobby zitten ja. Heb je al een beetje idee welk soort je zou willen houden ?
welkom
-
- Ei
Ik ben op dit moment nog helemaal nieuw. Ik zie van alles wat interesant is, maar ik probeer verstandig te zijn. Eerst goed inlezen en dan met wat makkelijkere soorten beginnen. Heb je suggesties voor goede 'beginners' kevers?Hansje Pansje schreef:Ha Niels en hartelijk welkom op het forum ! Er is veel doorstroom van mensen die al in de reptielen of insecten hobby zitten ja. Heb je al een beetje idee welk soort je zou willen houden ?
-
- L1
Pachnoda peregrina marginata is een soort die ik, als beginner, heb. Deze soort is makkelijk te houden en kan je vaak in dierenwinkels kopen omdat ze gebruikt worden als voedseldieren voor o.a. Reptielen. Daar wordt vaak de naam dola's gebruikt.
-
- L1
Welkom op het forum trouwens!
Mvg,
Win
Mvg,
Win
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Zoals Winfriet als zei, de Pachnoda soorten zijn zeer geschikt maar ook de Eudicella en de Chlorocala soorten !
welkom Niels