D. h. lichyi
D. h. lichyi
de eerste larf van mijn D. h. lichyi is een cocon aan het maken
Laatst gewijzigd door jeroen op zo 26 jun 2011, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Leuk! Enig idee van haar/zijn gewicht?
Grtz
Grtz
leuk hoor 

beter man
hoe zwaar wegen ze???
hoe zwaar wegen ze???
0.0.4 dynastes satanas
0.0.2 dynastes hercules morishimai
0.0.2 dynastes hercules morishimai
ik denk dat het vals alarm was, die had een redelijke holte gemaakt maar vandaag is er bijna niks meer van te zien en de larf zit nu iets dichter bij die stikker
(misschien wou die een grap uithalen met mij?)
en de meeste zouden nu tussen 50 en 60 gram moeten zitten als die larf toch geen cocon maakt ga ik ze deze week toch nog is wegen
(misschien wou die een grap uithalen met mij?)

en de meeste zouden nu tussen 50 en 60 gram moeten zitten als die larf toch geen cocon maakt ga ik ze deze week toch nog is wegen
Het lijkt mij inderdaad ook vals alarm.
D. h. ssp. larven maken nogal wel eens "holtes" aan in het substrat waarin ze dan tijdelijk verblijven en ondertussen al het substraat verorberen in hun buurt om vervolgens verder te verhuizen.
Het nakende verpoppen merk je soms aan het volledig "omwoelen" van het substraat (zwaar grillig oppervlak bovenaan de bak). De larf zoekt hierbij een goede plak op met genoeg substraat diepte om aan zijn popkamer te beginnen bouwen. Soms herschikt deze zodanig het substraat dat één kant van de bak het meeste substraat gaat bevatten (hoogst).
D. h. ssp. larven maken nogal wel eens "holtes" aan in het substrat waarin ze dan tijdelijk verblijven en ondertussen al het substraat verorberen in hun buurt om vervolgens verder te verhuizen.
Het nakende verpoppen merk je soms aan het volledig "omwoelen" van het substraat (zwaar grillig oppervlak bovenaan de bak). De larf zoekt hierbij een goede plak op met genoeg substraat diepte om aan zijn popkamer te beginnen bouwen. Soms herschikt deze zodanig het substraat dat één kant van de bak het meeste substraat gaat bevatten (hoogst).
heb ik toch weer iets bijgeleerd
en omdat ze toch nog geen cocon maakten heb ik ze gewogen
en omdat ze toch nog geen cocon maakten heb ik ze gewogen