vliegend hert
vliegend hert
hallo allemaal
ik heb 5 larven gevonden van het vliegend hert. kan iemand mij zeggen hoe ik die het houd, wat ze eten enz.
ik heb 1 kleine van 5mm, 1 kleine van 20mm, 3 grote van 40-50mm lang
groeten denver
ik heb 5 larven gevonden van het vliegend hert. kan iemand mij zeggen hoe ik die het houd, wat ze eten enz.
ik heb 1 kleine van 5mm, 1 kleine van 20mm, 3 grote van 40-50mm lang
groeten denver
Geduld hebben is een schone zaak.
Het is verboden om die soort te kweken, zelfs aanraken mag niet.
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Hoe weet je dat ze van het vliegent hert (Lucanus cervus) zijn ? Ze zijn beschermd in de meeste (zoniet alle) landen van Europa.
wel ik heb heel lang gezocht op het net en kwam daar te weten hoe je de larven herkent. het verschil zie je vooral op de achterkant van de larve
het is streng verboden deze dieren ook maar te verstoren.
terugbrengen dus en hopen dat de AID hier niet meeleest.
de boetes die hier op staan zijn niet mis
terugbrengen dus en hopen dat de AID hier niet meeleest.
de boetes die hier op staan zijn niet mis
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
Is wel het beste denk ik... Tja het zijn er maar een paar maar als er 100 mensen er maar 5 meenemen zijn dat toch 500 herten per jaar terwijl er al zo weinig zijn...
Hallo rhino,
Ik kan me je gevoelens wel voorstellen hoor. Maar bedenk dat deze dieren het in de natuur al moeilijk genoeg hebben en dat het 't beste voor ze is om in de natuur volwassen te worden. Ze hebben het sowieso al moeilijk genoeg, zonder verzamelende kevergekken
.
Leuk dat je larven gevonden hebt, maar nu de natuur gewoon z'n gang laten gaan.
Ik kan me je gevoelens wel voorstellen hoor. Maar bedenk dat deze dieren het in de natuur al moeilijk genoeg hebben en dat het 't beste voor ze is om in de natuur volwassen te worden. Ze hebben het sowieso al moeilijk genoeg, zonder verzamelende kevergekken

Leuk dat je larven gevonden hebt, maar nu de natuur gewoon z'n gang laten gaan.
Chlorocala africana, africana, Eudicella euthalia bertherandi, E. gralli aeleri, E. gralli hubini, Mecynorhina torquata ugandensis
ja ik weet het maar ik heb bij een van de larven een zwarte vlek gezien en die werd steeds groter maar nu weet ik niet of de larve helemaal zwart is. is dat een soort ziekte die bij de larven en kevers voorkomt?