Het grote kleine vragen topic

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
René Verheij
Imago

Bericht door René Verheij »

Heeft iemand hier wellicht info over de voeding betreft cyclommatus elaphus larve?

Het schijnt toch een moeilijkere soort te zijn qua voeding ook schijnt niet elke kinshi soort altijd het gewenste effect te geven.

Met een beetje geluk kan ik aan een aantal larven komen van deze soort en wil me graag inlezen hierover.

Elke info is wenselijk.

Groetjes René
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Voor C. elaphus is Ganoderma of een goed ontwikkelde Pleurotus-kinshi ideaal, zeker in de latere stadia (L2/L3).

Begin bij jonge larven (L1) met zachtere kinshi (Pleurotus), en schakel eventueel later over op Ganoderma voor betere groei en grotere imago's.
(bron: ChatGPT)
René Verheij
Imago

Pim schreef: za 19 apr 2025, 12:35 Voor C. elaphus is Ganoderma of een goed ontwikkelde Pleurotus-kinshi ideaal, zeker in de latere stadia (L2/L3).

Begin bij jonge larven (L1) met zachtere kinshi (Pleurotus), en schakel eventueel later over op Ganoderma voor betere groei en grotere imago's.
(bron: ChatGPT)
Geweldig bedankt! Ik heb 10 larven besteld maar of ze aan gaan komen is nog maar de vraag ?
René Verheij
Imago

Pfff de kever wereld is schijnbaar erg groot.
Ik krijg soorten aangeboden waar ik nog geen kennis van heb ! Kibakogane and odontolabis bijvoorbeeld.

Tuurlijk, overal is een markt voor maar dit in Azië is wel heftig hoor!
Bijlagen
Screenshot_20250427_003105_Messenger.jpg
Screenshot_20250427_003105_Messenger.jpg (54.38 KiB) 1 keer bekeken
Plaats reactie