Het grote kleine vragen topic

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
René Verheij
Imago

Bericht door René Verheij »

Heeft iemand hier wellicht info over de voeding betreft cyclommatus elaphus larve?

Het schijnt toch een moeilijkere soort te zijn qua voeding ook schijnt niet elke kinshi soort altijd het gewenste effect te geven.

Met een beetje geluk kan ik aan een aantal larven komen van deze soort en wil me graag inlezen hierover.

Elke info is wenselijk.

Groetjes René
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Voor C. elaphus is Ganoderma of een goed ontwikkelde Pleurotus-kinshi ideaal, zeker in de latere stadia (L2/L3).

Begin bij jonge larven (L1) met zachtere kinshi (Pleurotus), en schakel eventueel later over op Ganoderma voor betere groei en grotere imago's.
(bron: ChatGPT)
René Verheij
Imago

Pim schreef: za 19 apr 2025, 12:35 Voor C. elaphus is Ganoderma of een goed ontwikkelde Pleurotus-kinshi ideaal, zeker in de latere stadia (L2/L3).

Begin bij jonge larven (L1) met zachtere kinshi (Pleurotus), en schakel eventueel later over op Ganoderma voor betere groei en grotere imago's.
(bron: ChatGPT)
Geweldig bedankt! Ik heb 10 larven besteld maar of ze aan gaan komen is nog maar de vraag ?
René Verheij
Imago

Pfff de kever wereld is schijnbaar erg groot.
Ik krijg soorten aangeboden waar ik nog geen kennis van heb ! Kibakogane and odontolabis bijvoorbeeld.

Tuurlijk, overal is een markt voor maar dit in Azië is wel heftig hoor!
Bijlagen
Screenshot_20250427_003105_Messenger.jpg
Screenshot_20250427_003105_Messenger.jpg (54.38 KiB) 28 keer bekeken
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Waarom vind je dit heftig?
Als je naar een beurs als bijvoorbeeld EntoMons gaat dan zie je een grote verscheidenheid aan opgezette keversoorten. De keverhobby is in Azië veel groter dan in Europa, dus daar vind je een groter aanbod. In Japan en Taiwan ligt de oorsprong van de hobby. In beide landen heb je dan ook keverwinkels.
Harald
Golofa porteri

Bericht door Harald »

Odontolabis bellicosa
Odontolabis castelnaudi
Odontolabis dalmanni
Odontolabis gazella
Odontolabis lacordairei
Odontolabis ludekingi
Odontolabis sommeri
Odontolabis spectabilis
Odontolabis wollastoni
heb ik vroeger gekweekt
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
René Verheij
Imago

Overweldigend is een betere woordkeuze denk ik.
Er zijn echt onwijs veel soorten waarvan ik nog geen weet van had en nu eenmaal met iemand vanuit korea in gesprek en ze willen graag verkopen alleen zie ik dat niet goed komen zo 123 .

Hartstikke gaaf om al die soorten te zien en de verleiding is groot om de gok te wagen zeker als je in een week tijd overspoeld word met vaak hele mooie exemplaren.

Ongetwijfeld zullen meer mensen hier ervaring mee hebben en zal er ook veel oplichterij bij zitten.

Harald, ik ga ze opzoeken wel gaaf dat ook deze soorten hier gewoon verkrijgbaar zijn .
Het verbaast me dat het zo groot gegroeid is inmiddels voor mijn beleving dan.
Plaats reactie