Fruitvliegjes

Alles over onderwerpen die schadelijk zijn voor de kweek van kevers
René Verheij
Parend imago

Bericht door René Verheij »

Ik hoop dat fruitcupjes gaat werken voor ze!
Of ik fruitvliegen verkopen per 1 miljard :lol:

Durf geen deurtje meer aan te raken
Zoveel zijn het der echt een explosie momenteel.
René Verheij
Parend imago

Bericht door René Verheij »

Ooit is in een gekke bui krulvliegen aan de hagedissen gegeven (podarcis muralis)
Hun vonden het geweldig ik heb een week lang ramen kenne zemen en dat is nu weer aan de gang 😅
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

René Verheij schreef: ma 05 mei 2025, 21:59Het is meer gevoelsmatig, ik geef liever fruit (en ja ik ben ook wel echt bang voor bestrijdingsmiddelen) dan fruitcupjes waar ik absoluut niet van weet wat erin zit.
René, ik snap helemaal dat je zegt dat dit gevoelsmatig is, maar bedenk je wel dat sommige anderen dat niet zo lezen. Die nemen dat voor waar aan. Er wordt al zoveel "geroepen" in onze hobby zonder dat er goede experimenten aan ten grondslag liggen. Zelf heb ik ook met verbazing gezien dat een aantal aannames niet bleken te kloppen toen anderen experimenten deden. Heel irritant.
Voor jouw beleving, dit is wat er in fruitkuipjes zit: aminozuren, citroenzuur, fructose, fruitsap, natriumcitraat, natuurlijke smaakstof, suiker, water en zeewierextract.
René Verheij schreef: ma 05 mei 2025, 21:59Ik heb eerder fruitcupjes geprobeerd in combinatie met banaan en galia meloen nou geeneen ging er naar het cupje en dan is het voor mij wel duidelijk.
Recentelijk heb ik ook van een forumlid gehoord en gezien dat zijn kevers banaan lieten liggen en op de fruitkuipjes af gingen. Zo zijn er dus wel wat verschillen.
Plaats reactie