Zijn ze een bedreiging?
Momenteel echt een invasie hier!
Ik geef banaan en dat behoort na 2 dagen verwijderd te worden hiertegen maar ik merk dat veel soorten oa protaetia formosana en eudicella hornimani iets rijper lekkerder vind .
Affijn extreem veel fruitvliegjes en ik met een stofzuiger
Fruitvliegjes zijn bloed irritant, maar geen bedreiging.
Tijdelijk fruitcups geven, plak strips en fruitvliegenvallen gebruiken helpt, mits je elders in huis geen rijp fruit hebt liggen.
GuBre schreef: do 01 mei 2025, 22:37
Fruitvliegjes zijn bloed irritant, maar geen bedreiging.
Tijdelijk fruitcups geven, plak strips en fruitvliegenvallen gebruiken helpt, mits je elders in huis geen rijp fruit hebt liggen.
Nee het is echt in de keverbakken een ramp behalve bij chlorocala en dat verbaasd me weer die kleintjes hebben iets met chemie daar probeer ik achter te komen.
GuBre schreef: vr 02 mei 2025, 23:00
Dat is wel bijzonder inderdaad.
Wellicht dat ze toch iets uitscheiden waardoor de fruitvliegen de geur van het fruit niet waarnemen?
Het valt gewoon enorm op en volg het al een dikke week . Ik heb geen fruitcupjes ga nu over van banaan naar galiameloen hoop dat het iets minder word met de invasie plus stofzuiger erbij
GuBre schreef: vr 02 mei 2025, 23:00
Dat is wel bijzonder inderdaad.
Wellicht dat ze toch iets uitscheiden waardoor de fruitvliegen de geur van het fruit niet waarnemen?
Ik ga denk ik mini vliegenvallen maken, hetzelfde als een wespenval maar dan ter grote van een fruitcupje .
Ik blijf wel denken dat vers fruit betere voeding is dan cupjes met uiteindelijk sterkere larven.
René Verheij schreef: vr 02 mei 2025, 23:39
Ik blijf wel denken dat vers fruit betere voeding is dan cupjes met uiteindelijk sterkere larven.
Bedenk wel dat de beetle jellies ontwikkeld zijn in Japan. Zij zijn veel verder dan wij in de ontwikkeling van het kweken van kevers. Zomaar zeggen dat je blijft denken dat vers fruit beter is dan jellies is een uitspraak zonder onderbouwing, helemaal als je zegt dat het sterkere larven oplevert.
Wat goed zou zijn in dit geval (en vele andere) is een goed opgezet experiment.
René Verheij schreef: vr 02 mei 2025, 23:39
Bedenk wel dat de beetle jellies ontwikkeld zijn in Japan. Zij zijn veel verder dan wij in de ontwikkeling van het kweken van kevers. Zomaar zeggen dat je blijft denken dat vers fruit beter is dan jellies is een uitspraak zonder onderbouwing, helemaal als je zegt dat het sterkere larven oplevert.
Wat goed zou zijn in dit geval (en vele andere) is een goed opgezet experiment.
Tja, een land waar je de kevers voor de hobby gewoon uit de "kroketten"automatiek kan kopen is een stuk verder dan landen waar het nog als ongedierte gezien wordt.
Het is meer gevoelsmatig, ik geef liever fruit (en ja ik ben ook wel echt bang voor bestrijdingsmiddelen) dan fruitcupjes waar ik absoluut niet van weet wat erin zit.
Ik heb eerder fruitcupjes geprobeerd in combinatie met banaan en galia meloen nou geeneen ging er naar het cupje en dan is het voor mij wel duidelijk.