Pim schreef: wo 26 feb 2025, 20:30
Afgelopen weekend lekker wezen wandelen en deze gave dame van de Driehoornmestkever tegengekomen. Normaliter kom ik wel de Bosmestkever en de Voorjaarsmestkever tegen, maar deze bijna nooit. Uiteraard was ik blij verrast!
Dat zijn mooierds! Het lijkt inderdaad een soort die je niet veel ziet. Zie je daar ook wel eens mannen?
Ik kan me niet herinneren of ik daar eerder mestkevers gezien heb. In de bossen waar ik eerder wel eens een Driehoornmestkever gezien heb was er ook wel een mannetje. zie hier de observatie.
René Verheij schreef: do 27 feb 2025, 22:59
Heel erg jammer dat Harmelen niet door gaat .
De oudste wilde een bepaalde vogelspin daar halen en Harmelen bestaat heel erg lang weet ik maar helaas. Op het vivarium zal ik me zeker voorstellen als ik weet onder welke naam je daar staat uiteraard ff tussendoor we waren bij better beetles in houten ook en de jongste is helemaal wild van kevers dus kregen we een goliathkever te zien daar en dat was zelfs voor mij de 1e keer levend .boffert ! Onwijs mooi om ff te bezichtigen.
Maar zoals eerder gezegd hier druk bezig en hopelijk snel een kleine kwekerij hier in veel soorten kevers zo ook in kinshi kweken trouwens want dat vind mijn vrouw leuk hoop dat er animo voor is maar dat gaan we ook wel weer ervaren.
Hoedan ook het blijft een wonderbaarlijke bezigheid en der zijn er bijna oneindig veel soorten om van te genieten en te bestuderen.
Het is jammer dat Harmelen niet doorgaat. Ik heb er vorige keer als standhouder gestaan. Helaas is dat niet de moeite waard en heb ik toen door 1 verkoop net mijn dag eruit kunnen halen. De organisatie laat helaas de wensen over.