Naast de Eudicella smithi bertherandi heb ik ook een groep Pachnoda marginata
Maar goed, wie ben ik? Ik ben Peter, 21 jaar oud, ik studeer informatica op de Hoge School Utrecht en ben al van kinds af aan natuurliefhebber. Ik woon in de polder (hoewel in de nieuwbouw toch redelijk in de natuur) en verder houd ik van fotograferen.
Mijn vriendin is hobbyist entomoloog en studeert bos & natuur beheer in Velp. Kortom heerlijke combinatie.

Op het moment staat het terrarium met Eudicella's bij haar omdat het anders zo stil is op haar studentenkamer. Zo'n kever die dan af en toe zoemend rondvliegt brengt nog wat afleiding.
Aangezien Petra al een half jaar geleden(mijn excuses, ik had het echt niet gelezen) foto's verwachte en ik sidguppy ook even het resultaat wil laten zien, wat foto's:
het terrarium Hier zitten nu de Eudicella's in. De Pachnoda's zitten in een kleiner terrarium hier op mijn bureau. Na een tijdje de Eudicella's te hebben gehad kwam er opeens een mijten plaag opzetten. Meteen roofmijten besteld bij Refona en die hebben er gelukkig korte mette mee gemaakt.
de Eudicella's Na verloop van tijd zijn de meeste kevers naar de eeuwige jachtvelden gegaan door ouderdom. Maar het wemelt nu werkelijk van de larven dus ik verwacht binnenkort flink wat drukte. Enkele zitten al in hun cocon.
de larven Er zitten echt moddervette tussen, ook zwerft er hier en daar een eitje (wellicht zijn het er heel veel maar zie ik ze niet omdat ze zo akelig klein zijn). De laatste foto laat een boomstammetje zien wat door een larf echt helemaal is opgevreten.
de cocon's In 1 van de huidige cocon's zat een meneer die het handig vond om tegen het glas te gaan zitten dus ik heb zijn hele gedaantewisseling mooi mee gemaakt. Zoals je ziet is hij inmiddels een mooie dikke kever geworden en zal hij binnenkort naar de oppervlakte komen.
de Pachnoda's Gekocht in een reptielen zaak aangezien ze daar als voer verkocht worden. 10 stuks larven voor 2,95 dus een ideale starter.
zie voor meer foto's mijn website: http://www.pkarels.nl