Nieuw

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
jast
Ei

Nieuw

Bericht door jast »

Hoi,

Ik ben Jan en werk aan de universiteit van Antwerpen in een project over vleermuizen. Voor een aantal experimenten zijn we op zoek naar kevers, en via verscheidene wegen is ons aangeraden om via de kever community ons licht op te steken. Vandaar mijn interesse in dit forum.

De website van ons project is http://www.chiroping.org

Jan
Sam
Megasoma actaeon

Bericht door Sam »

Welkom! Maar welke kevers zoek je eigenlijk?
jast
Ei

Bericht door jast »

Vliegende :)

Ik ken eigenlijk heel weinig van verschillende soorten kevers. Ik wil hierover een topic starten, maar momenteel heb ik nog geen rechten om er eentje te starten. Van zodra ik de toestemming heb ga ik dat doen, met meer uitleg over het specifieke onderdeel van het project waarvoor we kevers zoeken.
Sam
Megasoma actaeon

Bericht door Sam »

Alle kevers kunnen vliegen :lol: , met misschien een paar uitzonderingen.
Peter
Parend imago

Bericht door Peter »

Welkom Jast, ik heb je toegang gegeven dus je kunt nu je gang gaan.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Petra
Parend imago

Bericht door Petra »

Welkom op het forum Jan!
Ik zie dat je al een stuk op weg geholpen bent in je andere topic,
ik zou het leuk vinden als je ons op de hoogte houdt van je onderzoek (voor zover dat toegestaan is natuurlijk)
Persoonlijk vind ik het erg interessant om een klein beetje mee te kunnen kijken hoe vleermuizen jagen.

Veel plezier hier ;)
Je eigen gras is groener dan je denkt
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Jan en welkom op het goede adres ;) Wat doen jullie precies voor onderzoek ? Onlangs had mijn kat nog een vleermuisje uit de lucht getrokken... Gelukkig hoorde ik een schel gegil en kon het arme diertje afpakken... er was geen zichtbare schade aan het diertje te bekennen en na 2 dagen hebben we hem weer in de achtertuin vrijgelaten ! Ik vond het een hele bijzondere ervaring om zo´n prachtig diertje van dichtbij mee te mogen maken !
Bijlagen
vleermuisje.jpg
vleermuisje 16.jpg
Koen
Chalcosoma chiron

Bericht door Koen »

@hansje pansje: aah
Plaats reactie