hoihoi
- Hansje Pansje
- Protaetia speciosissima
@Bert, ik heb ze idd. bij Peter gekocht, niet in spijkenisse, maar op de reptillica beurs in Enschede.
ik ging er heen voor kikkertjes, en hij stond daar met een stand met kikkertjes, spinnen, scolo's, kevers, slakken en nog veel meer van dat moois.
Hij was met de kevers niet duur, heb voor dit koppel 25 euro neergeteld.
Aan Hansje Pansje, zie antwoord Bert
1 Troost, hij verzend ook bij normale omstandigheden, en hij neemt desgewenst dieren voor je mee naar een beurs (al wist je dat mischien reeds).
Je kan op zijn site kijken voor aanbod en prijzen.
Google maar onder polyped, dat is zijn site.
ik ging er heen voor kikkertjes, en hij stond daar met een stand met kikkertjes, spinnen, scolo's, kevers, slakken en nog veel meer van dat moois.
Hij was met de kevers niet duur, heb voor dit koppel 25 euro neergeteld.
Aan Hansje Pansje, zie antwoord Bert

1 Troost, hij verzend ook bij normale omstandigheden, en hij neemt desgewenst dieren voor je mee naar een beurs (al wist je dat mischien reeds).
Je kan op zijn site kijken voor aanbod en prijzen.
Google maar onder polyped, dat is zijn site.
- Hansje Pansje
heb eerder larven bij hem aangeschaft... kwam alleen niet de beloofde kleurstelling uit...
@hansje pansje: dat is vervelend voor je 

Oei, dat is minder geslaagd dan!
- Hansje Pansje
Ja das het risico vant vak denk ik dan maar... Heb er alleen toen wel de hoofdprijs voor betaald...
bij handelaren betaal je altijd de hoofdprijs, maar kijk vooral hoe ze met hun dieren omgaan. dat zegt genoeg.
kijk zeker de dieren na of ze geen gebreken hebben en of het wel de soort is die ze zeggen en bij twijfel laten staan hoe verleidelijk het ook is.
je bent meestal de ...... als je ze toch koopt. spreek helaas uit ervaring.
grt bert
kijk zeker de dieren na of ze geen gebreken hebben en of het wel de soort is die ze zeggen en bij twijfel laten staan hoe verleidelijk het ook is.
je bent meestal de ...... als je ze toch koopt. spreek helaas uit ervaring.
grt bert
Zelfde hier.
Je zal grotendeels bij groothandelaren de hoofdprijs betalen voor dieren die minder verzorgd zijn, noch van goede kwaliteit zijn. In feite moet je vooral zien dat je minstens een eerste cyclus met de aangekochte larven of kevers kan volbrengen; daarna pas begint de echte kweek.
Je zal grotendeels bij groothandelaren de hoofdprijs betalen voor dieren die minder verzorgd zijn, noch van goede kwaliteit zijn. In feite moet je vooral zien dat je minstens een eerste cyclus met de aangekochte larven of kevers kan volbrengen; daarna pas begint de echte kweek.
Grabowitz voert heel veel dieren in.
Zelden heeft hij de tijd om ze te kweken.
Hij heeft ook gewoon véél te veel.
Als het al nakweek is komt het meestal van een hobbykweker
van de 'vorige beurs'.
Eens je dat weet kan je rustig zaken doen met hem.
Rustig is een sleutelwoord hier want , "Goedkoop" is hij naar mijn weten nooit.
Zelden heeft hij de tijd om ze te kweken.
Hij heeft ook gewoon véél te veel.
Als het al nakweek is komt het meestal van een hobbykweker
van de 'vorige beurs'.
Eens je dat weet kan je rustig zaken doen met hem.
Rustig is een sleutelwoord hier want , "Goedkoop" is hij naar mijn weten nooit.
An inordinate fondness of beetles.
Een deel van de dieren die Grabowitz verkoopt heeft hij van de Nederlandse importeur/uitbater van Petco-dierensuper in Merksem (Antwerpen).