Eudicella trilineata interruptefasciata

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
René Verheij
Cyclommatus elaphus
Berichten: 1839
Lid geworden op: zo 19 jan 2025, 00:07

Bericht door René Verheij »

Weer 2 vrouwen uitgekomen en ben benieuwd hoeveel ik er nog heb . Heb er gek genoeg weinig van de hand kunnen doen ookal is het een hartstikke gave en mooie soort .
Dus ik vermoed dat er een grote kweekgroep aan zit te komen. :lol:
René Verheij
Cyclommatus elaphus
Berichten: 1839
Lid geworden op: zo 19 jan 2025, 00:07

Bericht door René Verheij »

Ik heb vandaag in de schuur de bak verplaatst aangezien ik merkte dat ze het niet naar der zin hadden. Ze sterven redelijk snel en dat was me vorige keer ook al opgevallen maar dat ging nu wel erg snel .
Gelukkig nog veel cocons en larven.
Het verschil is 4 graden over het algemeen. Van 26 naar 22 graden maakt een groot verschil in hoe (Gelukkig ze zijn).
Ik merk ook wel verschil met extra luchtverplaatsing door een ventilator maar dat kan ik nog niet echt aantoonbaar maken .
René Verheij
Cyclommatus elaphus
Berichten: 1839
Lid geworden op: zo 19 jan 2025, 00:07

Bericht door René Verheij »

M'n enige mannetje was heel snel overleden en ik had 20 larven ook van de hand gedaan naar België en nu beide hetzelfde probleem.
Alleen maar vrouwen :|
Ik heb nog wel een aantal cocons en zat larven maar of dat nog goed gaat komen durf ik niet te zeggen. Het is hopen op een aantal mannen binnenkort.
René Verheij
Cyclommatus elaphus
Berichten: 1839
Lid geworden op: zo 19 jan 2025, 00:07

Bericht door René Verheij »

Toch nog 2 mannetjes uitgekomen vandaag :D
Plaats reactie