Goliathus goliatus
Ik heb de vrouw inmiddels dood aangetroffen. De man gaat ook achteruit maar is nog enigszins actief. Ze zijn toch ruim 8 maanden actief geweest samen!
Wauw, dat is best wel lang zeg. @Capsicum Heb je een idee of dat uitzonderlijk of gewoon is?
Voor zover ik weet is 8 maanden niet heel gek. Ze lijken nog ouder te kunnen worden.Pim schreef: di 24 mar 2026, 21:57 Wauw, dat is best wel lang zeg. @Capsicum Heb je een idee of dat uitzonderlijk of gewoon is?
Mijn eerste 2 Goliathus larven begonnen te 'wanderen' dus ik heb in ze in hun leempotten gedaan. Ik had had het nog niet verwacht, want ze waren nog maar 44 en 38 gram. Het gaan dus geen reuzen worden. De cocons zijn beide klaar inmiddels.
- Bijlagen
-
- IMG_20260616_211643.jpg (435.39 KiB) 46 keer bekeken
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ohw wauw, dat is snel dan ?
Ik heb geen idee hoelang ze erover behoren te doen voordat ze daar aan beginnen.
Ik heb geen idee hoelang ze erover behoren te doen voordat ze daar aan beginnen.
Ik weet ook niet of tijd een trigger is of wat er allemaal nog meer meespeelt. Het lijkt enorm te kunnen variëren bij welk gewicht ze voor de cocon gaan.René Verheij schreef: di 16 jun 2026, 22:26 Ohw wauw, dat is snel dan ?
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Het zullen gezien het gewicht hoogstwaarschijnlijk wel vrouwen zijn vermoed ik dan.Capsicum schreef: wo 17 jun 2026, 14:54Ik weet ook niet of tijd een trigger is of wat er allemaal nog meer meespeelt. Het lijkt enorm te kunnen variëren bij welk gewicht ze voor de cocon gaan.René Verheij schreef: di 16 jun 2026, 22:26 Ohw wauw, dat is snel dan ?