Prosopocoilus giraffa keisukei
Jammer. Maar hij heeft wel zijn best gedaan. Die van mij leeft nog. Misschien ook wat trager maar voor de rest doet hij het nog goed denk ik.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Hij heeft een goed pensioen gehad daarvoorElias schreef: do 09 apr 2026, 17:31 Jammer. Maar hij heeft wel zijn best gedaan. Die van mij leeft nog. Misschien ook wat trager maar voor de rest doet hij het nog goed denk ik.
Misschien omdat hij wat warmer stond nu dat het het versneld is gegaan de laatste tijd had hij meer behoefte aan vocht/jellies dan fruit merkte ik wel.
Ja volgens mij leven ze hier wat langer door de lagere temperatuur. Maar met hoe het weer momenteel is, is het wel al wat hoger. Zo rond de 21 graden meestal.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
In de schuur is het subtropisch nu 20/22 snachts en 25/27 gr overdag en de luchtvochtigheid ook wat hoger plus een ventilator voor luchtcirculatie.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Hij was al 2 maanden oud toen hij bij mij kwam dus heeft een jaar geleeft das niet slecht .op houten was hij al erg traag alleen maar voeding en weinig bewegen dus ik zag het al aankomen.
Ik hoop dat het lukt zijn nakomelingen groot te krijgen zonder kinshi vooralsnog gaat het goed en 8stuks weg gedaan ook inmiddels.
Blijft een imposante kever!
Ik hoop dat het lukt zijn nakomelingen groot te krijgen zonder kinshi vooralsnog gaat het goed en 8stuks weg gedaan ook inmiddels.
Blijft een imposante kever!
- Bijlagen
-
- 20260409_224442.jpg (168.84 KiB) 104 keer bekeken
Inderdaad een prachtig beestje. En moet wel goed komen met de larfjes. Voor zover ik weet kan gewoon flake soil en een goede temperatuur ook al flinke formaten leveren.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ik heb sinds kort weer flakesoil in huis gelukkig derest op witrothout en kinshi resten met blacksoil of ouder flakesoil maar ze doen het prima opzich. Ik had verwacht dat ze net zoals dorcus zouden groeien maar deze soort doet wat rustiger aan en neemt z'n tijd.Elias schreef: do 09 apr 2026, 23:02 Inderdaad een prachtig beestje. En moet wel goed komen met de larfjes. Voor zover ik weet kan gewoon flake soil en een goede temperatuur ook al flinke formaten leveren.
Inderdaad. Ik heb de indruk dat ze bij mij erg lang over l1 en l2 doen en vanaf l3 een groeispurt hebben. Of toch ten minste de mannetjes. De vrouwtjes doen wat rustiger aan. Ik heb een mannetje die in een maand meer dan 10 gram is bijgekomen en de grootste is over de 30 gram nu en toch heb ik nog steeds 2 larfjes die l2 zijn terwijl ze hooguit een maand of 2 verschillen. Heel bizar eigenlijk want in het algemeen gaan kevers vrij snel door l1 en l2.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Heel erg interresant want heb inderdaad er veel die hangen in hun L2 fase en nog geen L3 weleens aantal waarvan ik denk dat het mannetjes zijn groter gehuisvest alvast met veel voedsel.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Dan misschien toch maar kinshi bestellen dan voor de eindsprint.