Cyclommatus mniszechi

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Elias
Dicronorhina derbyana

Bericht door Elias »

Voorlopig leven ze allemaal nog en ze zijn tunneltjes aan het maken dus ik ga ervan uit dat ze eten.
Elias
Dicronorhina derbyana

Bericht door Elias »

Op 1 individu, dat een paar dagen na de substraatverandering ook nog is doodgegaan, leven ze tot nu toe nog. Ik stoor ze zo min mogelijk maar heel af en toe kijk ik eens aan de zijkanten van hun bakjes en volgens mij groeien ze ook wel. en de laatste dode larve was ongeveer een maand geleden en sinsdien is er niets meer gebeurd dus misschien dat het toch nog goed komt. De kans op mannetjes en vrouwtjes is wel wat laag helaas met maar 4 larven maar we zien wel. Ik ben wel wat bang nu voor substraatveranderingen. Volgens mij kunnen ze voorlopig wel nog een maandje met wat ze nu hebben maar het zal toch ooit moeten gebeuren. Ik denk dat ik dan een zo identiek mogelijke mix maak als wat ze nu hebben en een eerste laag daarvan in een container doe. Dan gewoon het oude bakje omkeren en zo met substraat en al het larfje in de nieuwe container doen. En dan de rest nog opvullen. Dit lijkt mij de minst storende manier. Wegen enzo ga ik zeker niet doen.
Plaats reactie