Eerste MTU

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Netjes hoor de grootste 2 van jou vandaan zijn nu 17+gr en 1 achterblijver maar dat zegt nog niks eenmaal allemaal apart .
Elias
Dicronorhina derbyana

Bericht door Elias »

De mtu hebben ook nieuw substraat nu. 6 van de 8 zitten wel met mijten dus deze heb ik voor nu in wat droog witrothout gedaan.maar ze gaan wel goed. De zwaarste is een vrouwtje (denk ik) van 22 gram. Die van mij blijven voorlopig wat achter wel maar komt wel goed.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Elias schreef: do 26 feb 2026, 21:23 De mtu hebben ook nieuw substraat nu. 6 van de 8 zitten wel met mijten dus deze heb ik voor nu in wat droog witrothout gedaan.maar ze gaan wel goed. De zwaarste is een vrouwtje (denk ik) van 22 gram. Die van mij blijven voorlopig wat achter wel maar komt wel goed.
Ff afspoelen met lauw water als het te gek is vooraf kan geen kwaad.heb ik bij de grootste ook gedaan destijds. Zijn substraat had een aparte geur zelfs maar nooit volledig vervangen.
Elias
Dicronorhina derbyana

Bericht door Elias »

Bedankt voor de tip. Bij de meeste is het maar een klein beetje dus is dit niet nodig denk ik. Bij een ervan zitten er op een paar van de ademgaten maar valt nog steeds wel mee. Dus voorlopig hou ik het bij de droog hout behandeling en als het echt nodig is kan ik ze wel wat afspoelen ook.
Plaats reactie