Hijs 7gr afgevallen en ik had schijnbaar al bijgevoerd en nu weer .eet wel goed en heb 3 gammarus sticks erbij gedaan. Wie weet ofniet eet hij het.
Wel echt een agressief bijtertje.
Dorcus titanus palawanicus
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
- Bijlagen
-
- 20260212_195100.jpg (188.15 KiB) 115 keer bekeken
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ik had bij het vrouwtje een halve pot kinshi begraven en ja hoor.toch nog een L1 larve gevonden
Het mannetje en vrouwtje leeft nog ookal zitten ze gescheiden.
Het mannetje en vrouwtje leeft nog ookal zitten ze gescheiden.
- Bijlagen
-
- 20260218_153252.jpg (116.7 KiB) 82 keer bekeken
-
- 20260218_153227.jpg (170.58 KiB) 82 keer bekeken
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
De vrouwelijke pop in oase begint grijzig te worden.
Ik was bang voor schimmelvorming dus ben voorzichtig met vocht maar het schijnt dat ze richting imago gaat .
Het zou de 1e geslaagde op oase zijn dan .
Nog even vingers gekruist.
Ik was bang voor schimmelvorming dus ben voorzichtig met vocht maar het schijnt dat ze richting imago gaat .
Het zou de 1e geslaagde op oase zijn dan .
Nog even vingers gekruist.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Begint er op te lijken dat het niet lang meer zal duren.
- Bijlagen
-
- 20260226_083956.jpg (188.2 KiB) 35 keer bekeken
Nee inderdaad. Ziet er heel dicht bij uitkomen uit. Hopelijk gaat alles goed!
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ik durf het schuim zelf erin niet te bevochtigen dus doe aan de zijden sproeien puur voor de luchtvochtigheid.Elias schreef: do 26 feb 2026, 12:15 Nee inderdaad. Ziet er heel dicht bij uitkomen uit. Hopelijk gaat alles goed!
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ben bang dat de vrouwelijke pop in de oase het niet gehaald heeft zoals voorspelt.
Ze beweegt niet meer en ik zag wel nog ontwikkelingen laatst maar haar reserves lijken op en ingevallen op haar achterwerk/abdomen.
Wellicht toch te droog gehouden of teveel energieverspilling door verandering in omgeving vocht en temperatuurcultuur .
Ik kijk morgenochtend nog even wel ff extra bevochtigd maar vrees dat het voorbij is .
Liever op een natuurlijke wijze uitlaten komen en ik snap echt niet hoe oosterse kwekers er succesvol in kunnen zijn dus meer in overleg met ze ondanks soms een taalbarrière en gebrekkige vertaling vanuit ai .ouderwets handen en voetenwerk soms.
Ze beweegt niet meer en ik zag wel nog ontwikkelingen laatst maar haar reserves lijken op en ingevallen op haar achterwerk/abdomen.
Wellicht toch te droog gehouden of teveel energieverspilling door verandering in omgeving vocht en temperatuurcultuur .
Ik kijk morgenochtend nog even wel ff extra bevochtigd maar vrees dat het voorbij is .
Liever op een natuurlijke wijze uitlaten komen en ik snap echt niet hoe oosterse kwekers er succesvol in kunnen zijn dus meer in overleg met ze ondanks soms een taalbarrière en gebrekkige vertaling vanuit ai .ouderwets handen en voetenwerk soms.