Schijnbaar heb ik ergens een koningin opgepikt .
Het is een kleinere soort rood/zwart en opzich zover ik kan zien geen aanval op larven of kevers wel op fruit gezien.
Ik heb lokdozen neergezet en het is al veel minder maar nog niet helemaal weg .
Ik zoek nog steeds de herkomst bij de lucanidae soorten maar ik zie ze alleen buiten de bakken en niet erin? ! Heel vervelend maar gelukkig doen ze vooralsnog geen kwaad .
Mieren
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ik weet niet of het een goed idee is om een mierenlokdoosje te gebruiken. Als dat in het substraat komt zou het niet zo'n goed effect kunnen hebben.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Mee eens hoor,maar in moet wel een overweging maken .en misschien hebben ze ergens anders een nest gemaakt aangezien ik ze niet in de bakken kon vinden.Pim schreef: za 31 jan 2026, 13:02 Ik weet niet of het een goed idee is om een mierenlokdoosje te gebruiken. Als dat in het substraat komt zou het niet zo'n goed effect kunnen hebben.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ik zie er geen één naar de lokdozen overigens.
- Bijlagen
-
- 20260131_185910.jpg (180.31 KiB) 28 keer bekeken
Die lokdozen zijn volgens mij vooral bedoeld voor de gewone wegmier en aanverwanten, omdat dat de mieren zijn die veel onder bestrating leven en in woningen terecht komen. Het gif in de lokdozen wordt ook meegenomen naar het nest en is misschien niet goed voor je kevers.