Is het niet een idee om een oude (defecte) koelkast om te bouwen met een warmte element, modulerende thermostaat, ventilator en eventueel koelelement indien nodig?
Hebben wij vroeger ook gedaan, resultaat was een broedstoof met grote inhoud die overal tot 0,1°C nauwkeurig en constant was.
Goliathus goliathus van René
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Ja was ik eerst ook van plan .maar ga op zolder een geisoleerde bekisting maken met klimaatcontrole/thermostaat van me oude pythonbak .GuBre schreef: ma 26 jan 2026, 22:46 Is het niet een idee om een oude (defecte) koelkast om te bouwen met een warmte element, modulerende thermostaat, ventilator en eventueel koelelement indien nodig?
Hebben wij vroeger ook gedaan, resultaat was een broedstoof met grote inhoud die overal tot 0,1°C nauwkeurig en constant was.
Dus inderdaad computerventilatoren en een achterwand met vloerverwarmings warmtematten en waarschijnlijk vocht af en toe toevoegen.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Vooralsnog geen eieren gevonden, wel gemerkt dat de klauwtjes van goliathus lkkr scherp zijn
ze krassen door je huid heen en ik heb toch behoorlijke werkhanden .
Het is bijzonder hoe vooral de man eenmaal zich bedreigd voelt zich helemaal schrap zet en echt alles aanspant zodat hij eigenlijk onvervormbaar zichzelf beschermd alsof hij op een tak zit en weigerd te verplaatsen .
Loskrijgen is bijna onbegonnen zaak en ik geef hem inmiddels die mogelijkheid ook niet meer .
Ik wil hem natuurlijk geen pijn doen dus ik probeer het subtiel op te lossen of hem afteleiden zodat er een mogelijkheid is om netjes te verplaatsen.
Maar dat heeft tijd nodig bij ze, eenmaal ze ontspannen is langer dan menselijk geduld vrees ik. Was weer een komische ervaring .
Het is bijzonder hoe vooral de man eenmaal zich bedreigd voelt zich helemaal schrap zet en echt alles aanspant zodat hij eigenlijk onvervormbaar zichzelf beschermd alsof hij op een tak zit en weigerd te verplaatsen .
Loskrijgen is bijna onbegonnen zaak en ik geef hem inmiddels die mogelijkheid ook niet meer .
Ik wil hem natuurlijk geen pijn doen dus ik probeer het subtiel op te lossen of hem afteleiden zodat er een mogelijkheid is om netjes te verplaatsen.
Maar dat heeft tijd nodig bij ze, eenmaal ze ontspannen is langer dan menselijk geduld vrees ik. Was weer een komische ervaring .