Hellup, aarde vol ongewenste gasten.

Alles over onderwerpen die schadelijk zijn voor de kweek van kevers
Plaats reactie
ChantalSmit
L1

Hellup, aarde vol ongewenste gasten.

Bericht door ChantalSmit »

Goedenavond,

Ik vroeg mij af hoe je boshumus het beste vrij kunt krijgen van ongewenste gasten (mijten, duizendpoten etc.)
Is in een vriezer doen voor een aantal dagen voldoende? :?

Tot mijn grote schrik zat de soil wat ik van iemand in de buurt had overgenomen er vol mee. Dus dacht ik eraan morgen naar het bos te gaan en wat op te scheppen, maar daar heb je natuurlijk ook de nodige bewoners tussen zitten..

Helaas kun je Flake Soil ook niet overal even makkelijk en snel kopen en is het ook nog eens behoorlijk duur. Denk dat ik alles voor nu even op kokosvezel moet gaan zetten tot ik nieuwe Flake Soil binnen heb (ga voor de zekerheid nog maar 1 keer een dure Flake Soil bestelling plaatsen, maar dat duurt nu wel even eerder dat binnen is per post)
Vervelend dit, want heb ook een hoop Pachnoda larven en twee Dynastes tityus larven..maar ik durf ze niet in deze aarde te laten zitten.

Kan ik die wat anders bijvoeren in de tussentijd? Heb nog wel witrothout, kan dat door de kokosvezel heen tijdelijk?
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Humus uit het bos is prima. Doorzoek het even op duizendpoten en dan is het gebruiksklaar. Als je het in de vriezer doet dood je alles, inclusief de goede organismen. Bij voorkeur niet doen dus.
ChantalSmit
L1

Bericht door ChantalSmit »

Dankje, Pim! Dan ga ik daar wat uit scheppen. :-)
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Wat ik wel eens doe zeker als ik stammen heb uit het bos is 2 dagen onderwater zetten in de tuin .niet langer anders gaat het gisten,rotten en ongezond en ongeschikt stinken.
Je zal zien dat het meeste dan vlucht naar de oppervlakte en dat kan dan vrolijk vrijuit zeker bij substraat.
Zo behoud je toch de goede organismen.
Plaats reactie