Lamprima adolphinae
Lamprima adolphinae
Een vriend van mij heeft een tijdje geleden een koppeltje lamprima adolphinae gekocht om het eens te proberen maar hij vind kevers toch niet helemaal zijn ding (meer een fan van reptielen) dus ik heb ze mogen overnemen. Het mannetje en vrouwtje zijn helaas al dood maar we zijn samen door de bak gegaan en hebben 43 larfjes gevonden! Volgens Google is een gemiddeld aantal eitjes per vrouwtje iets van 10 tot 40 als ik het me juist herinner dus beestje heeft echt wel haar best gedaan. De meeste zitten nu apart maar ik heb er toch ook een aantal van de kleinere samen zitten in grotere potten want mijn kleine potjes zijn op
ik ga ze voorlopig zelf nog bijhouden maar ga waarschijnlijk later ook een deel verkopen want is me toch wel wat te veel 
- Bijlagen
-
- 20251213_154307.jpg (182.97 KiB) 46 keer bekeken
Nog iets grappig. Er zaten een stuk of 2 blokken zacht witrot hout in de onderkant van de bak en deze waren volledig weg. Maar de bak zat wel vol vezels. De enige waar ze niet aangeweest zijn was de stronk die op het substraat lag omdat die waarschijnlijk wat te droog was. De ouders waren trouwens een soort van brons groen/bruin dus ben benieuwd welke kleurtjes er uit gaan komen. De andere koppels van wie hij ze gekocht had hadden gelijkaardige kleuren dus ik ga ervan uit dat dit met de nakomelingen ook het geval zal zijn.
-
René Verheij
- Cyclommatus elaphus
Begreep dat kleur bij deze soort niet doorgegeven werd.
Wel supergaaf dat het zo'n succes is dat is hier vooralsnog niet geluk zover ik weet dan.
Wel supergaaf dat het zo'n succes is dat is hier vooralsnog niet geluk zover ik weet dan.
Ja inderdaad. Had echt totaal niet zoveel verwacht. En ik hoop dat je gelijk hebt dat kleur niet afhangt van de kleur van de ouders want eerlijk gezegd ben ik niet zo'n grote fan van de kleur die de ouders hadden
op zich zijn het wel nog steeds mooie kevertjes maar als je weet welke kleuren mogelijk zijn is het toch een van de mindere vind ik persoonlijk.