De reden dat ik me hierbij heb aangesloten, is omdat ik het heel leuk vind om dingen te leren over de natuur en dieren (vooral insecten). Ik ben zelf 15 jaar oud en verzamel veel dingen in de richting van taxidermie, zoals opgezette insecten en schedels.
Ik ben eigenlijk vooral in deze hobbywereld terechtgekomen dankzij de Vivarium-beurs. Daar werd mijn interesse in insecten, taxidermie en prepareren echt aangewakkerd.
Sinds kort ben ik ook zelf begonnen met het prepareren van kevers en vlinders. Ik vind dit heel leuk om te doen en ik leer er veel van. Ook heb ik laatst het besluit genomen om een terrarium aan te schaffen. Op dit moment lopen er eerst sprinkhanen in, die ik van een kennis heb gekregen, zodat ik even kan wennen aan hoe ik alles moet doen. Over een tijdje wil ik er ook graag kevers in houden.
P.S. Als iemand nog tips heeft over hoe ik mijn terrarium kan inrichten of wat een goed beginnerssoort is, hoor ik het graag.
Ook ben ik nog op zoek naar iemand die mij kan helpen met het prepareren, bijvoorbeeld met tips over hoe ik dingen makkelijker kan doen of hoe het er beter uit kan zien.
Als er mensen zijn die regelmatig dode kevers of andere insecten, zoals vlinders, hebben, zou ik het leuk vinden om in contact te komen. Misschien is het mogelijk dat ik er een aantal van kan krijgen om meer te kunnen oefenen met het prepareren. (Hier wil ik uiteraard ook voor betalen indien nodig.)
Met vriendelijke groet,
Luuk