Protaetia elegans

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

bas schreef: do 30 okt 2025, 10:29 Wat een prachtige soort en wat goed dat je er mooie resultaten mee behaald. Mocht je wat larven over hebben, dan heb ik interesse ;)
Dankjewel, ik wil nog 1x vanuit de nakweek doorzetten voor een grotere groep. Ik heb wel 1 koppeltje vorige week uitgekomen apart gezet om mee te nemen naar de beurs aangezien we vlak daarna ook nog houten hebben ben ik de piekeraar of we wel voldoende aanbod hebben ookal hebben we best veel vind ik al.
Weet ik niet wat ons te wachten staat.

Wel wil ik ook nog wat info delen ook omdat het zo erg afgeraden word .
Onze keverterarria worden van onderaf verwarmd door het onderliggende terarrium van onze python en ja dat droogt het substraat uit als je niet oplet maar als je wel oplet en het vochtgehalte bijhoudt geeft dat aanzienlijk resultaat . Ik ben ook weleens aan de late kant geweest (omdat de lamp eronder naar een hoger wattage was gegaan) en daaruit heb ik destijds het gehele substraat verwisseld en in een 20L bak gedaan van chlorocala africana en bevochtigd met als resultaat dat er schijnbaar ineens veel eieren zin hadden om wel uit te komen en ik gelukkig niet te laat was.

Zie set-up,hetzelfde effect als een warmtemat denk ik zo.
Bijlagen
20251030_211252.jpg
20251030_211252.jpg (168.7 KiB) 14 keer bekeken
Plaats reactie