Het grote kleine vragen topic
Hallo, dit mannetje staat op marktplaats te koop als megasoma actaeon maar is dit niet megasoma mars? Meer puntige hoors die naar buiten wijzen inplaats van recht vooruit, glanzend zwarte elytra inplaats van eerder mat zwart, ... Niet dat ik van plan ben hem te kopen maar als ik juist ben kan ik het de koper misschien laten weten zodat hij de correcte soortnaam kan gebruiken. En in het geval dat ik fout ben ga ik nog wat moeten werken aan mijn soortdeterminatie skills 

- Bijlagen
-
- Screenshot_20251020_131046_Chrome.jpg (36.36 KiB) 62 keer bekeken
-
- Screenshot_20251020_131041_Chrome.jpg (34.92 KiB) 62 keer bekeken
Je kan de verkoper er ieder geval op wijzen dat als de soortsnaam correct is, de spelling verkeerd is. Het is dan Megasoma actaeon, niet acteaon.Elias schreef: ma 20 okt 2025, 13:31 Hallo, dit mannetje staat op marktplaats te koop als megasoma actaeon maar is dit niet megasoma mars? Meer puntige hoors die naar buiten wijzen inplaats van recht vooruit, glanzend zwarte elytra inplaats van eerder mat zwart, ... Niet dat ik van plan ben hem te kopen maar als ik juist ben kan ik het de koper misschien laten weten zodat hij de correcte soortnaam kan gebruiken. En in het geval dat ik fout ben ga ik nog wat moeten werken aan mijn soortdeterminatie skills![]()

-
- Cyclommatus elaphus
Even een hele andere vraag. Ik heb vandaag 4 hele mooie tempex dozen geregeld voor transport van larven in krekels dozen enz.
Ze sluiten nogal goed af aangezien het eigenlijk voor voedselwaren bedoelt is .
Moet ik nou wel of geen zuurstof toevoer erin maken , het 1 belemmert temperatuurbehoud en het ander zuurstoftoevoer .
Nu valt het nog mee maar in februari zal het een stuk kouder zijn dat in me achterhoofd meegenomen.
Moet ik nou wel of geen zuurstof toevoer erin maken , het 1 belemmert temperatuurbehoud en het ander zuurstoftoevoer .
Nu valt het nog mee maar in februari zal het een stuk kouder zijn dat in me achterhoofd meegenomen.
Geen gaten in maken hoor.René Verheij schreef: ma 20 okt 2025, 23:48 Even een hele andere vraag. Ik heb vandaag 4 hele mooie tempex dozen geregeld voor transport van larven in krekels dozen enz.
Geen probleem
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland