Lekker fantaseren en dingen uitzoeken.

Hier kun je alle algemene vragen en informatie over kevers plaatsen
Truffel
L3

Bericht door Truffel »

Hartelijk dank, helaas nog steeds zo ziek als het maar kan.... Ondertussen de wasmachine stuk en die nu uit elkaar liggen om de printplaat te repareren de aankomende dagen.

Verder rustig aan het inlezen op alles en een database aan het opbouwen.
Truffel
L3

Bericht door Truffel »

Ik dacht dat ik inmiddels 100% hersteld was van mij corona en longontsteking, maar na vandaag een wasmachine versleept te hebben hoestte ik mijn longen er weer bijna uit. Echt benauwd ineens dat het zweet mij aan alle kanten uit gutste, ik kan mij ook niet herinneren dat ik ooit zo ziek ben geweest en ook zo lang! Dit is ook de eerste keer dat ik Corona heb gehad en mij echt ziek voelde. Huisarts waarschuwde nog wel dat ik onvoldoende rust pakte, maar dacht dat het wel meeviel.

Afijn, de kriebels voor een klein terrarium en een leuk stelletje kevers neemt de overhand inmiddels. En aangezien ik mijn persoonlijke database alleen maar in JSON heb met een ruime 45.000 soorten kan ik er zelf niet doorheen spitten op dit moment. Het is ook nog niet compleet en moet de pc een weekje de tijd geven om alles te verwerken (Scrapen, AI en etc combinatie), maar die draait nog op wat ander werk de aankomende weken. Ik denk dat het dus tijd gaat worden om jullie te vragen om hulp.

Wat wil ik:
Klein terrarium (echt mini zodat ik hem naast mij heb op het bureau). Een koppeltje van kevers die eieren kunnen leggen (leuk kleurtje graag). Ik heb eventueel van de beukenmulch over om te mengen met wat ander spul, beetje voeding en wat aankleding. Nu zag ik dat er via het forum ooit terrariums werden verkocht om te beginnen, maar volgens mij is dat er niet meer.

Iemand advies voor mij voor een compleet setje met een paar kevers die er in passen?
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Sterkte uiteraard,

Hier is het kleinste terrarium 20x20x30cm van exoterra met 9cm hoogte lichtkap erop.

Ik doe er wel een tussenschotje erin maken voor hoger substraat.

En klein bakje denk ik eerder aan ook een klein kevertje chlorocala,mausoleopsis, of protaetia .
Bijlagen
Screenshot_20250902_192641_Gallery.jpg
Screenshot_20250902_192641_Gallery.jpg (73.02 KiB) 265 keer bekeken
Screenshot_20250902_192730_Gallery.jpg
Screenshot_20250902_192730_Gallery.jpg (69.39 KiB) 265 keer bekeken
Truffel
L3

Bericht door Truffel »

Dank René, heb even wat dingen bekeken en het spreekt mij aan. Maar besef mij wel dat op een bureau van meer dan 4 meter ik die bak niet weer ga vinden... :D Vanavond even zoeken naar een mooie bak, jammer dat er niets met wit of aluminium is. Wat nog wel een hele mooie optie is zodat ik ook iets moois in mijn lab ga krijgen: https://kunststofplatenshop.nl Ik haal daar sowieso al spullen weg wat ik nodig ben.

De laatste dagen zie ik alles kruipen, vliegen en groeien door de tuin; wat ik anders nooit zie. :lol:

IMG_4779.jpeg
IMG_4779.jpeg (73.03 KiB) 154 keer bekeken
IMG_4775.jpeg
IMG_4775.jpeg (174.83 KiB) 150 keer bekeken
Truffel
L3

Bericht door Truffel »

Keuze gemaakt: mausoleopsis
Plaats reactie