de INSECTENBEURS

Dé beurs voor kwekers en liefhebbers van levende insecten.
De beurs waar passie, diversiteit van aanbod, kennisuitwisseling en dierenwelzijn bovenaan staan.
Plaats reactie
Pim
Beheerder
Beheerder

de INSECTENBEURS

Bericht door Pim »

De enige echte INSECTENBEURS van Nederland!

Na maanden van voorbereidingen kunnen we het nu eindelijk wereldkundig maken: er komt een nieuwe beurs aan, de INSECTENBEURS!

We zijn er enorm trots op dat we dit nu al met jullie kunnen delen. Dit wordt een superleuke beurs, toegespitst op onze hobby. Dus niet meer naar een reptielenbeurs gaan in de hoop dat er ook een paar insectenkwekers staan, maar de zekerheid dat er heel veel leuke insecten te zien en te verkrijgen zijn. We kijken er nu al naar uit, hoewel we uiteraard eerst nog het Insectenplein op Vivarium gaan neerzetten en beleven.

Wat?
Met enorme trots kondigen wij de enige echte INSECTENBEURS van Nederland aan!

Waarom?
Er zijn voldoende reptielenbeurzen in Nederland, waar soms ook wat insectenkwekers staan. Wat we missen, is een beurs specifiek gericht op insecten, waarbij een kwalitatief aanbod van levende dieren centraal staat. Daarom zijn we van start gegaan met het organiseren van deze beurs. We hebben al 10 keer het “Insectenplein op Vivarium” georganiseerd en hebben dus ook de ervaring van een goed georganiseerd gedeelte van een grote, professioneel opgezette beurs voor liefhebbers.

Wanneer?
De enige echte INSECTENBEURS wordt gehouden op zaterdag 10 oktober 2026. Je leest het goed, 2026. Eind november dit jaar staan we uiteraard weer op het Insectenplein en zijn daar dus druk mee. Volgend jaar is er geen Vivarium meer en hebben we dus alle tijd voor focus op de INSECTENBEURS.

Waar?
De INSECTENBEURS wordt gehouden in 't Veerhuis te Nieuwegein. Een lekker centraal gelegen locatie met alle benodigde voorzieningen.

Voor wie?
We organiseren de INSECTENBEURS voor iedereen die geïnteresseerd is in het houden van insecten en alles daar omheen. Dus zowel voor bezoekers als voor enthousiaste standhouders.

Door wie?
Wij zijn Ari en Pim, de organisatoren van de INSECTENBEURS. Uiteraard ken je ons al van het Coleoptera-forum en wellicht ook van het Insectenplein op Vivarium.

Waar vind ik meer informatie?
Informatie over de beurs vind je op www.insectenbeurs.nl, Facebook en Instagram.

Vriendelijke groet,

Ari en Pim
Organisatoren van de INSECTENBEURS
Bijlagen
Flyer-Insectenbeurs-2026.png
Flyer-Insectenbeurs-2026.png (539.46 KiB) 102 keer bekeken
Capsicum
Moderator

Bericht door Capsicum »

Het is super leuk dat we live zijn gegaan!

We hopen natuurlijk op veel inloop van de forumleden :-)

Heb je leuke soorten in kweek? Een tafel huren is niet zo duur!

We zijn verder benieuwd naar jullie reacties.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Ik denk dat het alles is waar we op hoopte .
Dikke pluim voor het organiseren en het initiatief 👌

Ook gelijk de aanvraag ingediend ookal is het nog ver weg .

Als jullie nog iemand zoeken voor een voedselkraam hield me vrouw zich aanbevolen.
Zij heeft jaren lang een poffertjeskraam gehad.
Maar misschien zijn jullie allang voorzien.

Ik denk dat het een groot succes word!
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

René Verheij schreef: ma 25 aug 2025, 10:06 Ik denk dat het alles is waar we op hoopte .
Dikke pluim voor het organiseren en het initiatief 👌

Ook gelijk de aanvraag ingediend ookal is het nog ver weg .

Als jullie nog iemand zoeken voor een voedselkraam hield me vrouw zich aanbevolen.
Zij heeft jaren lang een poffertjeskraam gehad.
Maar misschien zijn jullie allang voorzien.

Ik denk dat het een groot succes word!
Bedankt voor het compliment. Wij zaten hier ook op te wachten, maar soms is het beter (en leuker) om dan zelf het initiatief te nemen! Als je het Insectenplein een beetje kent weet je ongeveer hoe gaaf deze beurs gaat worden.

Leuk dat je jezelf al aangemeld hebt. We kunnen al verklappen dat je wel de eerste was, maar niet de enige. We staan er zelf ook van te kijken dat we al aanmeldingen hebben, maar ergens ook niet. Het zou wel eens heel snel kunnen gaan met aanmeldingen.

De locatie heeft zelf een restaurant en daar komen hun inkomsten grotendeels vandaan, dus een voedselkraam is helaas niet toegestaan, hoe leuk ook.
Elias
Pop

Bericht door Elias »

Is inderdaad echt een geweldig initiatief! Ik hoop dat ik tegen dan iemand kan overtuigen om mij te voeren want is niet echt doenbaar let openbaar vervoer helaas maar moet wel lukken denk ik.
Truffel
L2

Bericht door Truffel »

@Elias, geen idee waar je woont, maar ik zit in de provincie Groningen en ben altijd bereid om mensen mee te laten liften. Als ik dan een klein stukje moet omrijden doe ik daar absoluut niet moeilijk om.

------

Heren, mijn complimenten voor het opzetten van een nieuwe beurs, het is fijn om te lezen dat er echte doorzetters zijn die zich inzetten voor de medemens. Mochten er tegen die tijd vrijwilligers nodig zijn, dan meld ik mij aan.

Goed bezig, en nu met veel plezier uitkijken naar de echte Insectenbeurs.
Elias
Pop

Bericht door Elias »

Truffel schreef: ma 25 aug 2025, 12:00 @Elias, geen idee waar je woont, maar ik zit in de provincie Groningen en ben altijd bereid om mensen mee te laten liften. Als ik dan een klein stukje moet omrijden doe ik daar absoluut niet moeilijk om.
Ben van kortrijk in België dus dat lukt niet. Maar toch bedankt voor het aanbod. Ik vind wel iets tegen dan om er te geraken. Heb nog meer dan genoeg tijd.
Plaats reactie