Tips voor Samuel (6)

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Samuel6
Ei

Tips voor Samuel (6)

Bericht door Samuel6 »

Hallo!

Onze zoon Samuel (6 jaar) houdt erg van insecten en hij wil heel graag kevers als huisdier. Hij wil het liefst een mannetje en een vrouwtje (zodat het hopelijk niet na een paar maanden alweer voorbij is), en hij wil graag kevers die overdag actief zijn, en die een vechtuiterlijk hebben, en groot zijn. Liefst wil hij een vliegend hert, maar daarvan heb ik begrepen dat dat niet mag. Of hij wil een Herculeskever, maar die vind ik wat te duur.
Heeft iemand tips wat een goede soort zou zijn, en waar we die zouden kunnen kopen? En misschien ook waar we benodigdheden (met name de bak) kunnen kopen? Ik heb al wat online gelezen over hoe je eventueel zelf voedsel en inhoud van de bak kunt maken, dit forum zal daar waarschijnlijk ook bij helpen, maar tips daarover zijn ook altijd welkom.

Hij wil ook heel graag foto's zien van de kevers die andere mensen als huisdier hebben en hoe dat er dan uitziet, dus als iemand het leuk vindt om foto's te delen, heel graag :)

Hartelijke groet,
Marieke (& Samuel)
Elias
Pop

Bericht door Elias »

Misschien dat Dicronorhina derbyana of Mecynorhina torquata ugandensis een optie zijn? Ze hebben geen super vechtuitdrukking of zo maar in beide soorten hebben de mannetjes wel hoorns en ze zijn redelijk groot. Ze zijn dagactief en relatief eenvoudig (mits voldoende research). Vliegende herten zijn inderdaad niet echt voor beginners. Voor neushoornkevers zouden Xylotrupes soorten of Trypoxylus dichotoma kunnen aangezien deze ook relatief eenvoudig zijn maar deze zijn, voor zover ik weet, beiden nachtactief.
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Mecynorrhina torquata ugandensis oftewel mtu duurt wel langer meestal als derbyana soorten om te kweken en ook veel meer voer,maar inderdaad grotere soorten zijn natuurlijk spectaculair voor kleinere kinderen en veel eudicella soorten zijn ook al behoorlijk en ook nog is behoorlijk actief .

Ik zou toch klein beginnen Stephanorrhina Guttata is bijvoorbeeld een mooie soort en kan je ook gelijk zien hoe zorgzaam die ervoor is en of dat ook aanhoudt.
Bijlagen
Dicronorhina derbyana
Dicronorhina derbyana
17549427499754400736080487093888.jpg (72 KiB) 140 keer bekeken
Stephanorrhina Guttata
Stephanorrhina Guttata
17549426762732104167758155216306.jpg (87.67 KiB) 140 keer bekeken
René Verheij
Cyclommatus elaphus

Bericht door René Verheij »

Ohja ze kunnen goed vliegen!
Ramen en deuren gesloten :lol:
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

Hallo Marieke & Samuel,

Welkom op het forum.
Leuk dat Samuel kevers wil gaan houden. Blijkbaar wil hij ook gaan kweken, wat helemaal leuk is.
Zoals hier al gemeld is is het goed eerst even goed onderzoek te doen naar wat het beste is om mee te beginnen en dus niet snel weer af te haken door de moeilijkheidsgraad. Het forum staat boordevol informatie en ook die informatie kan je dus wel vinden. Als je het niet direct kan vinden is er altijd wel iemand die je wil helpen. Foto's staan er trouwens genoeg hier, dus jullie kunnen naar hartenlust rondkijken en genieten!
Heel veel plezier op het forum.

Pim
Samuel6
Ei

Bericht door Samuel6 »

Hallo allemaal,

Veel dank voor de reacties! We gaan verder zoeken ook op het forum :)
Truffel
L1

Bericht door Truffel »

Veel plezier gewenst alvast, en welkom !
Plaats reactie