Hoi
-
- Ei
Hoi
Hoi, ik ben Charlotte en ik heb sinds begin dit jaar een terrarium met chlorocala africana africana, die zich goed voortkweken. Onlangs is mijn tweede terrarium erbij gekomen met een heel stel chlorocala africana camerunica (deze laten zich amper zien) en nog aparte bak met een hoopje mestkevers.
-
- L1
Hey charlotte, welkom!
Hallo Charlotte,
Welkom op het forum.
Leuk dat je al met Chlorocala africana africana en Chlorocala africana camerunica begonnen bent en dat ze het goed doen. Welk soort mestkevers heb je?
Heel veel plezier hier.
Pim
Welkom op het forum.
Leuk dat je al met Chlorocala africana africana en Chlorocala africana camerunica begonnen bent en dat ze het goed doen. Welk soort mestkevers heb je?
Heel veel plezier hier.
Pim
-
- Ei
Hoi,
Mijn determinatie skills zijn nog niet super, maar als het goed is de Anoplotrupes stercorosus.
Mijn determinatie skills zijn nog niet super, maar als het goed is de Anoplotrupes stercorosus.
- Bijlagen
-
- 20250702_110639.jpg (191.73 KiB) 104 keer bekeken
Ik denk wel dat je gelijk hebt. Leuk om die in het bos te zien hè?IetsMetKevers schreef: wo 02 jul 2025, 11:17Mijn determinatie skills zijn nog niet super, maar als het goed is de Anoplotrupes stercorosus.
-
- Ei
Het verschil in grote en kleur is ook erg interessant. Lijkt wel hoe kleiner ze zijn hoe meer de paars-blauwe gloed te zien is.
Ook erg leuk om te zien hoe ze te werk gaan om een hoopje paardenmest klein te maken en onder de grond te werken.
Ook erg leuk om te zien hoe ze te werk gaan om een hoopje paardenmest klein te maken en onder de grond te werken.
-
- Ei
Ik heb ze nu net een paar weken, dus geen idee of ze zich willen gaan voortkweken. Ik weet ook niet of ik zo maar die gangen open kan graven om te kijken of er wat in zit of dat dan weer problemen geeft voor de eitjes en larven?
Een vriendin van mij voorziet mij tweewekelijks van paardenmest en als haar paard medicatie nodig heeft kan ik gelukkig nog aan konijnenkeutels komen.
Een vriendin van mij voorziet mij tweewekelijks van paardenmest en als haar paard medicatie nodig heeft kan ik gelukkig nog aan konijnenkeutels komen.
-
- Cyclommatus elaphus
Leuk om te lezen het is natuurlijk altijd het proberen waard .
Ik heb wel aardig wat oude documentaires gekeken over verschillende mestkeversoorten en zelf ook ooit is een afrikaanse soort gehad lang geleden , nooit mee gekweekt overigens. Van wat ik weet is dat diepte van het substraat erg belangrijk is want de meeste soorten maken vaak inderdaad een verticaal gegraven tunnel met verticale zijtakken die volgens mij beter met rust gelaten kunnen worden.
Zou wel leuk zijn als zoiets zou lukken als experiment.
Ik heb wel aardig wat oude documentaires gekeken over verschillende mestkeversoorten en zelf ook ooit is een afrikaanse soort gehad lang geleden , nooit mee gekweekt overigens. Van wat ik weet is dat diepte van het substraat erg belangrijk is want de meeste soorten maken vaak inderdaad een verticaal gegraven tunnel met verticale zijtakken die volgens mij beter met rust gelaten kunnen worden.
Zou wel leuk zijn als zoiets zou lukken als experiment.