Protaetia elegans
Mooi! Het gaat goed met deze zo te zien.
-
- Cyclommatus elaphus
Ja zijn net ondergronds gegaan dus over ongeveer 2 weken zie ik ze vanzelf weer vrolijk rond dwalen
-
- Cyclommatus elaphus
Nog 2 te gaan
dan zijn ze allemaal uitgekomen.

- Bijlagen
-
- 20250521_183518.jpg (44.68 KiB) 60 keer bekeken
-
- 20250521_183544.jpg (43.94 KiB) 60 keer bekeken
-
- Cyclommatus elaphus
Flakesoil toevoegen maakt bij zowel elegans als formosana bij mij al een wereld van verschil in paargedrag .
Ik kijk elke dag observeer ze en trek me mening . Het kan zijn dat ik ernaast zit maar bij formosana vooral zie ik sinds ik flakesoil heb toegevoegd veel meer activiteit als voorheen ook in paren dat is ineens explosief geworden.
Hoe het precies werkt begrijp ik niet en de larven checken zal de waarheid geven maar er is wel degelijk verschil met voorheen in gedrag ze zijn echt beter in hun vel als voorheen duidelijk.
Ik kijk elke dag observeer ze en trek me mening . Het kan zijn dat ik ernaast zit maar bij formosana vooral zie ik sinds ik flakesoil heb toegevoegd veel meer activiteit als voorheen ook in paren dat is ineens explosief geworden.
Hoe het precies werkt begrijp ik niet en de larven checken zal de waarheid geven maar er is wel degelijk verschil met voorheen in gedrag ze zijn echt beter in hun vel als voorheen duidelijk.
-
- Cyclommatus elaphus
Alle poppen zijn inmiddels uitgekomen van elegans.
Bij formosana is een overgroot deel actief geworden.
Ineens een drukke boel
Bij formosana is een overgroot deel actief geworden.
Ineens een drukke boel

- Bijlagen
-
- 20250525_154748.jpg (119.61 KiB) 35 keer bekeken
-
- Cyclommatus elaphus
Alles is uitgekomen,dus een kwestie van wachten waneer ze actief worden. Ik hoop binnen een week of 2 .
Maar dat is via het forum gelukkig makkelijk te monitoren.
Maar dat is via het forum gelukkig makkelijk te monitoren.