Krekel en kakkerlak voer

Wat geef jij je kevers te eten?
René Verheij
Parend imago

Krekel en kakkerlak voer

Bericht door René Verheij »

Aangezien we een aantal hagedissen hier hebben kopen we regelmatig krekels en ik gooi normaliter het restant weg.

Nu zag ik die pellets erin liggen en dat blijkt dus voer te zijn ik dacht altijd dat het tegen vocht en schimmels was.

Is dit niet eventueel voer voor bijvoorbeeld mtu's?
Ik heb even bekeken wat erin zit opzich niks schadelijks behalve dat zout er ook in schijnt te zitten.
Zou een leuke oplossing voor gammarus zijn hier.
Bijlagen
Screenshot_20250505_213533_Chrome.jpg
Screenshot_20250505_213533_Chrome.jpg (33.07 KiB) 377 keer bekeken
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

René Verheij schreef: ma 05 mei 2025, 21:33Is dit niet eventueel voer voor bijvoorbeeld mtu's?
Je zou het ieder geval als een experiment kunnen uitproberen. Wie weet werkt het. Gammarus heeft wel een dubbel zo hoog eiwitgehalte.
René Verheij
Parend imago

Pim schreef: ma 05 mei 2025, 22:59
René Verheij schreef: ma 05 mei 2025, 21:33Is dit niet eventueel voer voor bijvoorbeeld mtu's?
Je zou het ieder geval als een experiment kunnen uitproberen. Wie weet werkt het. Gammarus heeft wel een dubbel zo hoog eiwitgehalte.
Heb ik natuurlijk al stiekem gedaan :lol: Bij 2 onbekende larven, gekocht als chlorocala maar werden veelste groot daarvoor dus ik vermoed mtu aangezien de dame in kwestie deze ook had.van de week ff kijken of ze eten.
René Verheij
Parend imago

Pim schreef: ma 05 mei 2025, 22:59
Niet normaal binnen een dag weg! Nu weer restant gegeven aan ze . Liggen ook wat dode krekels bij die verdwijnen ook als sneeuw voor de zon.
Harald
Golofa porteri

Bericht door Harald »

Grappig hé dat ze in het begin enkel op blad substraat gehouden werden en nu toch ook proteïnen willen.
Eerst was dit enkel bij Goliathus het geval
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
René Verheij
Parend imago

Harald schreef: wo 07 mei 2025, 17:55 Grappig hé dat ze in het begin enkel op blad substraat gehouden werden en nu toch ook proteïnen willen.
Goliathus ga ik echt nog niet doen ookal ben ik er hyper genoeg voor , veelste ongeduldig en onzeker betreft dat.
Mtu's eten gammarus das niet aan te slepen en hondenbrokken werken prima en beter als bladsubstraat want dat eten ze nog sneller op zelfs. Nu vermoed ik dat ik 3 mtu mannelijke larven heb die een jaar over gaan slaan ben benieuwd hoe hun eetpatroon zal gaan.
René Verheij
Parend imago

Harald schreef: wo 07 mei 2025, 17:55 Grappig hé dat ze in het begin enkel op blad substraat gehouden werden en nu toch ook proteïnen willen.
Wat je eigenlijk zegt is dat we larven cultiveren ofniet?
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

René Verheij schreef: wo 07 mei 2025, 23:50
Wat je eigenlijk zegt is dat we larven cultiveren ofniet?
Ik denk dat Harald meer bedoelt dat we door experimenteren er steeds meer achter komen wat de larven willen. Bijna niemand heeft larven in hun natuurlijke omgeving bestudeerd (is ook niet te doen), dus die info hebben we niet.
Pim
Beheerder
Beheerder

Bericht door Pim »

René Verheij schreef: di 06 mei 2025, 22:51Niet normaal binnen een dag weg! Nu weer restant gegeven aan ze . Liggen ook wat dode krekels bij die verdwijnen ook als sneeuw voor de zon.
Hoe geef jij het? Leg je het bovenop het substraat of doe je het door het substraat heen?
René Verheij
Parend imago

Pim schreef: do 08 mei 2025, 08:29
René Verheij schreef: di 06 mei 2025, 22:51Niet normaal binnen een dag weg! Nu weer restant gegeven aan ze . Liggen ook wat dode krekels bij die verdwijnen ook als sneeuw voor de zon.
Hoe geef jij het? Leg je het bovenop het substraat of doe je het door het substraat heen?
Klein kuiltje maken derin en weer dichten is makkelijker te checken of het op gaat nu 2e keer gehusseld omdat ik ze toch ff wou zien .

Maar ik geef ook niet veel alleen het restant van zo'n krekelbakkie
Plaats reactie