Vandaag 10 L1 larven ontvangen.
Deze overgezet in 5L bakjes met flakesoil gemixt met verder gefermenteerd witrothout en de enige kinshi die ik te pakken kon krijgen .
Cyclommatus elaphus
-
- Parend imago
Cyclommatus elaphus
- Bijlagen
-
- 20250501_151433.jpg (121.71 KiB) 102 keer bekeken
-
- 20250501_152319.jpg (87.83 KiB) 102 keer bekeken
-
- Parend imago
Ukkepukies
Hopen op koppeltjes en me heel goed verdiepen in geslachtsonderscheid om ze gelijktijdig uit te laten komen .

Hopen op koppeltjes en me heel goed verdiepen in geslachtsonderscheid om ze gelijktijdig uit te laten komen .
- Bijlagen
-
- 20250501_155607.jpg (71.61 KiB) 101 keer bekeken
-
- Screenshot_20250501_160917_Gallery.jpg (69 KiB) 101 keer bekeken
-
- Screenshot_20250501_160936_Gallery.jpg (129.12 KiB) 101 keer bekeken
Wat een vette soort is dat zeg!
Ik heb nog nooit Lucanidae gehouden, maar het voelt wel eens verleidelijk.
Ben benieuwd naar de ontwikkelingen.
-
- Parend imago
Ja ik ook heel erg,en een behoorlijke gok ook veel geld voor betaald daarbij is dit niet via de officiële wijze verkregen maar ook weer geen wildvang gelukkig,( dat had ik niet getolereerd trouwens )Capsicum schreef: do 01 mei 2025, 22:41 Wat een vette soort is dat zeg!
Ga me best doen en heb instructies gekregen.
Ze doen het goed op verder gefermenteerde flakesoil schijnt.
Maar dat heb ik niet dus vandaar deze combinatie hopende op hun aanpassingsvermogen en dat de kinshi ook wat toe mag voegen voor ze .
Het is bijna black soil waar ze in leven maar kinshi maakt ze groter dus ik verwacht met "gewone" flakesoil dat de voeding rijker is en meer resultaten boekt .
-
- Parend imago
Gewoon doen! Ik merk bij mij dat ik teveel witrothout aan cetoniinae geef al vanaf start af aan dus door het forum hier leer ik gewoontes af.Capsicum schreef: do 01 mei 2025, 22:41 Wat een vette soort is dat zeg!
Ik ben ook maar aan het experimenteren op gevoel maar merk dat kevers best wel flexibel zijn behalve goliathus dan ,die wil ik ook gaan proberen maar op mijn manier zonder koivoer.
Waarschijnlijk ga ik onderuit maar zo niet heb ik weer iets uitgevonden.
Het budget moet er ook naar zijn natuurlijk iets wat hier ook aan de hand is, en wanneer is het genoeg?
Mijn vrouw en ik zitten nu denk ik op 30 soorten en dat is nu wel ff klaar .
Site opbouwen,beurzen bekijken, goed voedsel regelen/shitake stammen,kinshi,flake soil/voldoende hummus en bladsubstraat verzamelen is buitenom het reguliere werk ineens toch wel ff werk .
Maar met liefde en veel enthousiasme en plezier.