Xylotrupes gideon

Stel je kevers voor, plaats foto's van je terraria en meer van dat soort zaken
Plaats reactie
Elias
L1

Xylotrupes gideon

Bericht door Elias »

Mijn vijf xylotrupes gideon larven zijn vandaag toegekomen :) ze zien er goed uit. Dit keer heb ik er wel aan gedacht om ze te wegen voor ze in hun bak te doen want met de derbyanas was ik dit vergeten in het begin. Ik weet dat het niet super belangrijk is maar ik vind het wel leuk om hun vordering bij te houden. Ze zijn 12,15 tot 17,18 gram. Dus al redelijk goed op weg denk ik.
Bijlagen
20250409_214038.jpg
20250409_214038.jpg (77.67 KiB) 582 keer bekeken
20250409_212737.jpg
20250409_212737.jpg (115.8 KiB) 582 keer bekeken
René Verheij
Pop

Bericht door René Verheij »

Mooi , dat ben ik dus vergeten :lol: en durf ze niet te verstoren, heb ook best wel veel blokken hout tussen het substraat liggen met de angst dat ik een pop kapot trek met kijken.

Komen deze ook uit Venray toevallig?
Elias
L1

Bericht door Elias »

René Verheij schreef: do 10 apr 2025, 18:39 Mooi , dat ben ik dus vergeten :lol: en durf ze niet te verstoren, heb ook best wel veel blokken hout tussen het substraat liggen met de angst dat ik een pop kapot trek met kijken.

Yep, deze komen inderdaad ook uit Venray.
René Verheij
Pop

Elias schreef: do 10 apr 2025, 21:07
René Verheij schreef: do 10 apr 2025, 18:39 Mooi , dat ben ik dus vergeten :lol: en durf ze niet te verstoren, heb ook best wel veel blokken hout tussen het substraat liggen met de angst dat ik een pop kapot trek met kijken.

Dat zal dan niet veel verschillen met mijn larven dan, ik heb er 10 opgehaald destijds dus ik volg jou voor wanneer ze gaan poppen dan :)
Is wel een aardig stel trouwens kan ik vertellen,echte liefhebbers.
Elias
L1

Bericht door Elias »

René Verheij schreef: do 10 apr 2025, 22:32
Elias schreef: do 10 apr 2025, 21:07

Dat zal dan niet veel verschillen met mijn larven dan, ik heb er 10 opgehaald destijds dus ik volg jou voor wanneer ze gaan poppen dan :)
Is wel een aardig stel trouwens kan ik vertellen,echte liefhebbers.
Ja, inderdaad wel tof dat we ze mooi met elkaar kunnen vergelijken qua groei en poptijd en dergelijke. Die van mij zijn opgestuurd geweest dus ik heb de verkopers niet ontmoet maar ze waren inderdaad erg vriendelijk in hun berichten ook. En de kevers op de foto's van de marktplaats advertentie zagen er wel flink groot uit dus ze weten zeker wel wat ze doen. Ik hoop dat die van mij gelijkaardige resultaten halen maar aangezien het mijn eerste keer is dat ik deze soort heb zal het wel wat minder zijn. Maar zolang ze als gezonde imagos uitkomen ben ik al lang blij.
René Verheij
Pop

Zo is het maar net,zo denk ik ook hoor als je maar het succesgevoel bereikt om ze tot de volgende generatie te brengen het liefst.
Dit is bij de verkopende partij dermate goed gelukt datie 150 larven had en geen plek meer had voor ze.
Hij heeft nog veel meer soorten megasoma,klein vliegend hert enz enz.
Ik mocht ff spieken in de beetlekamer supergaaf.
Hij kweekt ook om terug te zetten in de natuur de gedeukte gouden tor bijvoorbeeld en door hem en zijn info heb ik die larven ook gevonden.
Wel leuk dat deze wereld veel groter is dan je verwacht of zou denken in eerste instantie.
René Verheij
Pop

Ééntje weten te vinden tussen alle stronken in .in het drogere substraat viel mij op.
Deze was 18 gr .
Plaats reactie