Ik ben een natuurliefhebbende moeder die volledig meegaat in de interesses van haar kinderen, maar zelf eigenlijk wel altijd bang was van kriebelbeestjes.
Mijn zoontje van 6 is sinds het ontdekken van de Obsidentify app, volledig geobsedeerd geraakt door insecten; Er werden tonnen boeken in huis gehaald, knuffel insecten genaaid, museums bezocht (we vonden er niet zoveel helaas, iemand tips? so far enkel in Zutendaal iets gevonden en in dierentuinen), hij gaat dagelijks mee wandelen met de hond in de hoop om nieuwe insecten te vinden met zijn eigen rugzakje vol met potjes en schepjes. Hij heeft me gaandeweg geleerd om niet meer bang te zijn voor insecten <3
Nu was ik vorige zomer aan het kijken om zelf een insect in huis te halen. Maar ik vond de kriebelfactor bij nagenoeg alle diertjes toch nog net iets te hoog... behalve bij de grootste; Dynastes hercules

(Enkele mensen hadden wel een duidelijke mening erover, wat ik n beetje vreemd vind... men vond het allemaal geen geschikt huisdier voor een zesjarige... maar ik vraag me werkelijk af, waarom niet? In Japan is het ook een hele populaire hobby voor kinderen. Kan iemand me dat uitleggen? 't is niet dat hij het in z'n eentje moet doen.)
Zoonlief is laaaiend enthousiast. Hij wil natuurlijk het liefst elke week kijken. Maar dusver hebben we dat heel goed kunnen beperken. Gisteren hebben we ze voor het eerst uit hun substraat gehaald (mix van witrot hout en vermalen bladeren) en ze waren verdubbeld in grootte!

Als er nog vragen zijn, hoor ik het wel.
Groetjes,
Fey